داعش و طالبان پیمان غیر رسمی آتش بس در افغانستان با هم امضا کرده اند تا در مقابل نیروهای این کشور بجنگنند

© REUTERS / Dado Ruvicیک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه
یک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه در نسخه الکترونیکی خود گزارش میدهد، که جنبش تندرو "طالبان" و گروه تروریستی "دولت اسلامی" پیمان غیر رسمی آتش بس با هم امضا کرده اند و حالا چند ماه می شود که به طور مشترک در مقابل ارتش افغانستان که ایالات متحده امریکا آنها را پشتیبانی می کند، می جنگنند.

روزنامه می نگارد، تا همین اواخر که شاخه داعش اقدام به فعالیت در قلمرو افغانستان را از سال 2014 شروع کرد، همیشه برای کنترول تعدادی از مناطق با طالبان در جنگ بودند و میان آنها برای تصرف قلمرو یکدیگر جنگ های شدیدی رخ میداد. روزنامه می نگارد، نیروهای نظامی افغانستان و ائتلاف به رهبری امریکا از این فرصت و درگیری استفاده کرده و به شبه نظامیان در چند جبهه به منظور تصرف سرزمین های تحت کنترول آنها حمله میکردند و از این فرصت استفاده بهینه را می بردند.

با این حال روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مقامات افغانستان می نویسد، چند ماه پیش دو گروه مسلح در سطح محلی به تعدادی از موافقت نامه آتش بس رسیدند و نیروهای خود را در مبارزه با نیروهای دولتی که از پشتیبانی نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا برخوردار است، متمرکز کردند.

محمد زمان وزیری فرمانده نیروهای نظامی افغانستان در بخش شرقی کشور به روزنامه گفته است، که طالبان پیش از این باهم درگیری های خونین داشتند اما در طول دو ماه گذشته آنها با یکدیگر مبارزه نمی کنند و با هم آتش بس کرده اند حالا هر دو گروه در مقابل نیروهای مسلح افغانستان می جنگنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала