روزهای آرام ایتالیا هم رو به پایان است

© AP Photo / Luca Brunoمیلان ایتالیا
میلان ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هدف اصلی داعش کشورهایی مانند فرانسه بوده‌اند که در جنگ زمینی و هوایی علیه آن شرکت کرده‌اند

در حالی که اکثر اروپا این روزها به دنبال آرام کردن فضای پس از حملات تروریستی متعدد است، ایتالیا همچنان از این سایه شوم در امان مانده است.
اکنون این وحشت وجود دارد که روزهای آرام ایتالیا هم رو به پایان است و این وحشت هم دلایل خودش را دارد. سالهاست که ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین تهدیدات گروه داعش را به خود اختصاص داده است. سال 2014 این گروه تروریستی در صفحه اول نشریه "دابق" میدان "سنت پیتر" را در حالی به تصویر کشده بود که پرچم سیاهش در میان آن بود. ماه گذشته نیز داعش یک بار دیگر از ایتالیا در یکی از فیلم‌های تبلیغاتی‌اش یاد کرد.
با این حال بسیاری از تحلیلگران مسائل تروریستی این تهدیدات را "نمادین" می‌دانند و معتقدند این گروه تروریستی تمایل دارد خودش را "لشکر دلاوران مقدس اسلام" نشان دهد که به هزاره پیش بازگشتند و با کافران مسیحی می‌جنگند. در حقیقت اما هدف اصلی داعش کشورهایی مانند فرانسه بوده‌اند که در جنگ زمینی و هوایی علیه آن شرکت کرده‌اند.

ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
خطر حملات تروریستی در ایتالیا

اما اکنون با ادامه اجرای کمپین 30 روزه آمریکا علیه داعش در لیبیا، نگرانی‌ها به شدت نسبت به فرار این تروریست‌ها و ورودشان به ایتالیا افزایش یافته است.
علاوه بر این طی چند ماه گذشته ایتالیا 106 تن را به دلیل مقاصد تروریستی از کشور اخراج و تعداد بی‌شمار دیگری را بازداشت کرده است. در میان بازداشت شده‌ها مهاجمان تنها و گروه‌های تروریستی دیده می‌شوند که برخی با داعش بیعت کرده‌اند یکی از این گروه‌ها "حلقه ادین" بود که هشت تن در ارتباط با این گروه بازداشت شدند. با این حال پولیس ایتالیا هم چنان نگران است که ده‌ها تن دیگر توانسته باشند از نظارت‌ها گریخته و همچنان در کشور فعال باشند.
ایتالیایی‌ها نگرانند که بازداشت‌هایی چون ادین در کنار تهدید حمله مستقیم داعش بتواند به انگیزه‌ای تلافی جریان برای داعش تبدیل نشود. تمام این ادعاها وگمانه‌زنی‌ها زمانی قوت می‌گیرد که ایتالیا اجازه دهد از خاک کشورش برای حمله به داعش در لیبیا استفاده شود.
انفجار در حومه شهررم ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
انفجار در حومه شهر رم ایتالیا

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی بیست، هم زمان دولت این کشور اقدامات پیشگیرانه‌ای را عملی کرده است. در رم با حضور نیروهای پولیس و ارتش در خیابان‌ها و اماکن پرتردد شرایط امنیتی در بالاترین سطح خود در کل تاریخ معاصر این کشور قرار گرفته است. با این حال همه امروز تقریبا متفق القولند که داعش به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست و اگر با سلاح نتواند حمله کند از هوادارانش می‌خواهد با چاقوی آشپزخانه، تبر یا کامیون به مردم حمله کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала