روسیه برای حفاظت قطب شمال کشتی های یخ شکن میسازد

© Sputnik / Vitaliy Ankovکشتی نظامی
کشتی نظامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای جنگی بحری روسیه امکان رسیدن به یک راه حل جامع در خصوص ساخت یک تعداد کشتی یخ شکن برای حفاظت از جزایر و سواحل قطب شمال را در نظر دارد.

بر اساس گزارش روزنامه روسی "ایزوستیا" والیری پولوینکین مشاور مرکز تحقیقات دولتی کریلوف سنت پترزبورگ گفت: " روسیه در حال ایجاد قوایی بحری، شامل کشتی های یخ شکن نظامی، که در تشکیل ان کشتی های کلاس یخ شکن تهاجمی شامل خواهد بود، که می تواند سلاح های توپچی و همچنین راکت را حمل نماید.
کارشناس گفت: " ولادیمیر پوتین سر قومندان عالی قوای مسلح این وظیفه را قبلاً به وزارت دفاع سپرده بود. از این قوا علاوه بر حفاظت از منافع اقتصادی ما، در حمل و نقل منابع طبیعی استخراج شده از قطب شمال و نیز در ترانزیت کالا های تجارتی از اروپا به آسیا ، استفاده خواهد شد، باید یاد اور شد که قطب شمال یک منطقه ای بسیار زیاد خطرناک به شمار میرود".
والیری پولوینکین یاد آور شد که: " در این منطقه آمریکا کشتی های جنگی خود را مستقر نموده که به راکت های کروز دوربرد BGM-109 تاماهاک مجهز میباشد که میتواند یک بر چهار قسمت خاک روسیه را در دسترس داشته باشد، که دیگر از هیچ نطقه جهان چنین امکان را امریکا ندارد.
این یکی از دلایل اصلی ایجاد زیر ساخت نیروی نظامی فعال در قطب شمال کشور و مجمع‌الجزایر اوقیانوس قطب شمال میباشد، که در واقع تنها کشتی نظامی یخ شکن میتواند این وظیفه را انجام دهند. "
یکی از اولین کشتی یخ شکن نظامی " ایلیا مورومیس- 21180 " میباشد که به فرمایش وزارت دفاع ساخته شده است.
آندری اوبوخوف یکی از طراحان این پروژه گفت: "امروزه به کشتی های یخ شکن مدرن توجهی بیشتر نسبت به کشتی های مشابه قبلی صورت میگیرد. کشتی یخشکن نه تنها باید یخ را بشکناند و راه، را به کشتی های دیگر باز کند ، در عین حال باید وظایف کمکی دیگر را مانند امداد و نجات، کار های مهندسی، انتقال محموله ها انجام دهد. کشتی نظامی مدرن یک مجتمع چند منظوره است که ، یک تعداد زیادی از وظایف بسیار مهم را باید اجرا نماید. در پروژه کشتی های یخ شکن 21180 میدان برای هلیکوپتر و جرثقیل نیز در نظر گرفته شده است.
طوری که والیری پولوینکین توضیح داد، به دلیل طراحی بدنه بزرگ کشتی یخ شکن، در کشتی هیچ جایی برای استقرار سیستم های سلاح وجود ندارد. به همین دلیل است که مرکز تحقیقات کریلوف غور و بررسی دوباره پروژه کشتی های جنگی کلاس یخ شکن را آغاز کرده است. کشور های که کشتی نظامی یخ شکن دارند، ناروی، ایالات متحده، سوئیدن و کانادا میباشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала