کیفیت تفتیش در افغانستان معیاری می‌شود

© Photo / ارگکیفیت تفتیش در افغانستان معیاری می‌شود
کیفیت تفتیش در افغانستان معیاری می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مسوولان اداره عالی تفتیش گفته‌اند که آنان می‌کنند تا کیفیت تفتیش در افغانستان را معیاری ساخته و به همین منظور قراردادهای را با برخی از کشورها به امضا رسانده‌اند.

مسوولان این اداره که امروز با اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو داشته، گفته‌اند که میتودلوژی جدید بخاطر معیاری سازی کیفیت تفتیش ایجاد کرده و برای بیرون شدن از شکل کلاسیک تفتیش، طرز‌العمل‌های مسلکی را ساخته‌اند. مسوولان اداره تفتیش می‌گویند که با کشورهای خارجی چند سند همکاری امضا کرده تا سیستم‌های جدید تفتیش به شمول استفاده از نرم‌افزارهای جدید کارشان را به پیش ببرند.

در همین‌حال، اشرف‌غنی می‌گوید که نظارت و تفتیش از همدیگر فرق دارند، در گذشته واژه تفتیش معنی رنج، سرگردانی و فساد اداری را افاده می‌کرد و ادارات دولتی از مداخله و ضیاع وقت توسط مفتشین شکایت داشتند.

آقای غنی می‌افزاید که هدف دولت ایجاد موثریت در کار تفتیش با در نظرداشت تغییراتی که در چگونگی کار تفتیش و نظارت رونما شده است می‌باشد.

رییس جمهور غنی می‌گوید که چگونگی نظارت و تفتیش در دو دهه گذشته در سطح جهان تغییر کرده است و تحرک ادارات تفتیش و نظارت این است تا بدانند که آیا قوانین تطبیق می‌شود و یا خیر. او تاکید می‌‌کند: «امیدواریم تلاش‌های ما در زمینه آوردن اصلاحات بنیادی در چگونگی پیشبرد امور ارایه خدمات و مبارزه با فساد اداری طوری باشد که افغانستان صاحب یک نظام حسابده گردد و میراث برای حکومات بعدی نهادهای مستحکم و استوار بر اصول و حاکمیت قانون باشد.»    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала