وال استریت ژورنال گفت، چرا برای اردوغان سفر به مسکو مهم است

© Flickr / cafemama The Wall Street Journal
The Wall Street Journal - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وال استریت ژورنال در این باره می نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفر که به روسیه دارد می خواهد روابط با مسکو را مستحکم کند، چرا که در شرایط فعلی این روابط برای انقره حیاتی می باشد.

در درجه نخست اردوغان از بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشور به دلیل بحران بخش گردشگری و از دست دادن پشتیبانی سرمایه گذاران خارجی نگران است. مقامات ترکیه امیدوار هستند که در جریان سفر رئیس جمهور ترکیه به روسیه روسای جمهور هر دو کشور نه تنها در باره وضعیت جغرافیای سیاسی صحبت کنند بلکه در باره مسائل کسب و کار و پیوندهای اقتصادی و تجاری نیز صحبت کنند.

روزنامه می نگارد، گرم شدن روابط میان انقره و مسکو در حالی افزایش می یابد که تنش بین امریکا و اتحادیه اروپا با اردوغان آغاز گردیده است. غرب مخالف اقدامات می باشد که ترکیه علیه مظنونان کودتا انجام میدهند. بازدید رئیس جمهور ترکیه از مسکو این خود بیانگر این است که انقره از واکنش غرب و عدم پشتیبانی آنها از دولت ترکیه ناراضی می باشد.

سنان اولگین رئیس بخش سیاست خارجی مرکز إدام فکر می کند:- ترکیه واقعا می تواند در مسیر که ضد غرب باشد برود و کوشش کند که روابط خود را با روسیه عادی بسازد و در نهایت کوشش کند که به روسیه نزدیک شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала