حمیدالله فاروقی رئیس دانشگاه کابل شد

عضو شوید
رئیس جمهور اشرف غنی حمید الله فاروقی را به جای پوهاند دکتور حبیب الله حبیب به حیث رئیس دانشگاه کابل منصوب کرد.

شرح کوتاه زندگی حمیدالله فاروقی

حمیدالله فاورقی در سال 1333 در ولایت هرات به دنیا آمد، تعلیمات ابتدائی و ثانوی خود را در مکتب سید جمال الدین افغانی و لیسه عالی حبیبیه کابل به پایان رسانید، دیپلوم ليسانس اقتصاد را در رشته تجارت و انکشاف اقتصادی از دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل و سند ماستری اش را در رشته اقتصاد ملی از دانشگاه دولتی شهر نیویورک ایالات متحده امریکا بدست آورد.

آقای فاروقی بین سال‌های 1356 و 1361 در سمت‌های مختلف وزارت پلان مصروف بوده، بعداً به ایالات متحده امریکاه پناهنده شده. نامبرده در ایالات متحده امریکا دست به تاسیس اتحادیه‌ها و انجمن‌ها زد و به نشر مقالات و مضامین علمی در باره مسایل اقتصادی و سیاسی پرداخت.

آقای فاروقی بعد از سرنگونی رژیم طالبان به کشور برگشت و در ابعاد مختلف از جمله تجارت، معارف و سرمایه گذاری فعالیت نمود و در ایجاد نهاد‌های مربوطه نقش ارزنده داشته است. آقای فاروقی علاوه بر این ابتکارات در دانشکده  اقتصاد دانشگاه کابل از سال 1383 تا اکنون به تدریس مضامین مختلف اقتصادی مصروف بوده و رتبه علمی پوهنیار را دارا است.

آقای فاورقی در زمستان سال 1387 از سوی حامد کرزی رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی افغانستان به حیث وزیر ترانسپورت و هوانوردی تعیین شد و در ماه حوت همان سال از پارلمان رای اعتماد اخذ نمود. و اکنون از طرف محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به حیث رئیس دانشگاه کابل منصوب گردیده است.

پوهنیار حمیدالله فاروقی به زبانهای پشتو، دری و انگلیسی تسلط دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала