داعش مسئول 26 درصد کشتارها در جهان است

© AFP 2023 / Haidar HamdaniИракские джихадисты
Иракские джихадисты - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این حملات معمولا در مناطقی انجام می‌شود که داعش خود قادر نیست به راحتی وارد عمل شود به طور مثال در اروپا، تنها در فرانسه شش مورد حمله تروریستی رخ داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از تحلیل جدید "کنسرسیوم مطالعات تروریسم و واکنش به تروریسم" می‌نویسد، گروه تروریستی داعش که در طول سال‌های پس از حمله امریکا به عراق نام خود را بارها تغییر داده، مسئول 13 درصد از حملات تروریستی جهانی از سال‌ 2002 تا 2015 بوده است که بر همین اساس این گروه بانی 26 درصد از کشته شدگان و 28 درصد از زخمی شدگان در حملات تروریستی در سراسر جهان در این بازه زمانی است.
براساس این گزارش، تا اپریل 2013 بیشتر حملات داعش (95 درصد از حملات) در عراق انجام می‌شد اما بعد از این تاریخ، حملات داعش به دیگر مناطق جهان نیز گسترش یافته است.
همچنین این حوادث در اواسط سال 2014 افزایش یافت به خصوص پس از اینکه بوکوحرام نیز با داعش بیعت کرد.

پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان
اطلاعات استخباراتی غلط مربوط به داعش از طرف قومندانی ارتش امریکا

به گزارش ایسنا، نزدیک به دوسوم حملات تروریستی توسط داعش با سلاح گرم انجام گرفته است. در این سال‌ها، برخی حملات توسط افرادی به نام داعش انجام شده است. این حملات معمولا در مناطقی انجام می‌شود که داعش خود قادر نیست به راحتی وارد عمل شود به طور مثال در اروپا، تنها در فرانسه شش مورد حمله تروریستی رخ داده است.
این گزارش در ادامه آورده است: نوع خشونتهای انجام شده توسط داعش و متحدانش متفاوت از دیگر حملات تروریستی است. در واقع این حملات با هدف مرگبار بودن انجام شده است. درهمین راستا 74.7 درصد از حملات داعش مرگبار بوده است، این رقم در حملات دیگر گروه‌های تروریستی به غیر از داعش 51.4 درصد بوده است. بر همین اساس متوسط 7.3 نفر در هر حمله تروریستی داعش کشته شده‌اند که این رقم در دیگر حملات گروه‌های غیر داعش 2.1 است. بیشتر حملات تروریستی داعش بر اساس عملیات انتحاری و یا گروگانگیری انجام می‌شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала