ماموریت 270 سرباز آسترالیایی پس از 2016 در افغانستان ادامه می‌یابد

© Photo / ارگماموریت 270 سرباز آسترالیایی پس از 2016 در افغانستان ادامه می‌یابد
ماموریت 270 سرباز آسترالیایی پس از 2016 در افغانستان ادامه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: ماریسه هاینه وزیر دفاع آسترالیا در سفری به کابل، اعلام کرده که ماموریت 270 تن از نیروهای نظامی آسترالیایی که در حال حاضر مشغول آموزش و ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان هستند، پس از سال 2016 میلادی نیز در این کشور ادامه می‌یابد.

آقای هاینه که امروز وارد کابل شد، این مطلب را پس از دیدار با اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان بیان کرده است.

وزیر دفاع آسترالیا همچنین در مورد ادامه‌ی کمک‌های کشور به افغانستان اطمینان داده می‌افزاید که آسترالیا تا سال 2020 به کمک‌های مالی‌اش به منظور تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین در عرصه‌های انکشافی ادامه می‌دهد.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان از تعهد آسترالیا در زمینه ادامه‌ی کمک‌های نظامی و انکشافی شان به افغانستان ابراز قدردانی کرده می‌گوید که او انتظار دارد تا آسترالیا تجارب خود را در زمینه آوردن اصلاحات و تامین شفافیت در نهادهای امنیتی با دولت افغانستان شریک سازد. وزیر دفاع آسترالیا به این درخواست رییس جمهور افغانستان واکنش مثبت نشان داده می‌گوید که به زودی هیات آسترالیایی برای شریک کردن تجارب شان با مقام‌های امنیتی افغانستان نشستی خواهد داشت.

آسترالیا از اعضای عمده ایتلاف بین‌‌المللی به رهبری ایالات متحده امریکا است که از زمان سرنگونی رژیم طالبان به این سو در بخش‌های مختلف در افغانستان نقش داشته است. نیروهای نظامی این کشور در چوکات نیروهای ایتلاف بین‌المللی، آیساف، در ولایت جنوبی ارزگان مستقر بودند. نیروهای آسترالیایی در جنگ افغانستان ده‌ها قربانی داده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала