مرکز ولسوالی ناوه بدست نیروهای دولتی افتاد

© REUTERS / Abdul MailkAfghan National Army (ANA) soldiers keep watch at an outpost in Marjah district of Helmand province, Afghanistan.
Afghan National Army (ANA) soldiers keep watch at an outpost in Marjah district of Helmand province, Afghanistan. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درگیری‎ها هم اکنون نیز جریان دارد

نیروهای امنیتی کشور بامداد پنج‌شنبه اداره مرکز ولسوالی ناوه ولایت هلمند را که چهارشنبه شب به دست شورشیان طالب سقوط کرده بود، دو باره به دست گرفتند.
این درحالی‌ست که درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب در این ولسوالی جریان دارد. گفته می‌شود که شورشیان نبرد را در چندین بخش و در نزدیکی لشکرگاه مرکز این ولایت از چند روز به دین سو آغاز کرده‌اند.
با وجود که حملات هوایی نیروهای امریکایی نیز در این ولایت افزایش یافته است، شورشیان پل‌های را که به لشکر گاه مرکز این ولایت وصل می‎شود را منفجر ساخته‌اند.
با این همه، نیروهای کمکی پولیس، ارتش و کماندوها بامداد پنج‎شنبه به ناوه رسیده‌اند و با شورشیان به درگیری پرداخته‎اند.
گفتنی‎ست که در این درگیری‎ها چندین تن از نیروهای امنیتی کشته شده‎اند و ۱۱ تن دیگر زخم برداشته‌اند.
عمر زواک، سخنگوی والی هلمند می‎گوید که در این درگیری ۷۰ شورشی طالب نیز از دیشب تا کنون کشته شده اند.

حمله تروریستی بالای محکمه استیناف غزنی به پایان رسید - اسپوتنیک افغانستان
عمليات نيروهای دولتی در ولسوالی ناوه به شدت ادامه دارد

وی افزود: "شب گذشته نیروهای امنیتی یک عملیات بزرگ را در ناوه راه اندازی کردند که در نتیجۀ ساختمان فرمانده پولیس و ساختمان ولسوالی را دو باره به تصرف خود در آوردند. درگیری‎ها هم اکنون نیز جریان دارد."
از سوی هم، در نتیجۀ این درگیری‎ها در ناوه و دیگر ولسوالی‌های این ولایت هزاران خانواده ا زخانه‌های شان بی جا شده اند و بیشتر آنان به لشکرگاه پناه برده‎اند.
به گزارش تلویزیون طلوع غلام سخی، فرمانده پولیس روستای سید آباد ولسوالی نادعلی که هفتۀ پیش مجبور شد تا این روستا به طالبان واگذار کند، می‎گوید: "اوضاع در هلمند بدتر شده است."
وی که اکنون در لشکرگاه به سر می‎برد، می‎گوید که تنها ساختمان فرمانده پولیس در نادعلی در اداره نیروهای امنیتی قرار دارد.
از سوی هم، آژانس خبری اسوشیتد پرس درگزارش نگاشته است که در یک تکتیک تازه، طالبان کماندوهای شان را برای مبارزه با نیروهای امنیتی به این ولایت فرستاده‌اند.
جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار که سالهاست با طالبان مبارزه می‌کند، می‌گوید که این جنگجویان طالب جنگ افزارهای پیش رفته در اختیار دارند.
از سوی دیگر، یک سخنگوی نیروهای خارجی در کابل می‎گوید که نیروهای امریکایی در هفتۀ اخیر ۲۵ حملۀ هوایی را دراین ولایت راه اندازی کرده است.
وی افزوده است که صدها نیروها امریکایی در شش ماۀ اخیر در این ولایت نیز جا به جا شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала