در عراق و سوریه طی دو سال 45 هزار داعشی کشته شده اند

© AP Photo / Maya AlleruzzoБойцы "Исламского государства"на границе Ирака и Сирии
Бойцы Исламского государствана границе Ирака и Сирии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده عملیات مقابله با داعش در عراق از مرگ 45 هزار داعشی در دو سال گذشته در عراق و سوریه خبرداد.

سایت خبری تابناک به نقل از ایرنا و به استناد از فرانس پرس می نویسد، جنرال امریکایی شان مک فارلند چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: ارزیابی ها نشان می دهد که در 11 ماه گذشته حدود 25 هزار نیروی داعش در اثر حملات ائتلاف کشته شده اند ؛ ارزیابی های گذشته نیز حاکی از کشته شدن 20 هزار نیروی داعشی دیگر است.

بررسی ها و برآوردها در زمینه تعداد افراد باقی مانده تشکیلات داعش نشان می دهد که درحال حاضر بین 15 تا 30 هزار جنگجوی این گروه همچنان فعال هستند ولی تروریست ها هر روز با مشکلات بیشتری برای هماهنگ کردن عملیات و انسجام بین خودشان مواجه می شوند.

مکفارلند در گفت و گو با خبرنگاران پنتاگون از بغداد (مصاحبه ویدیویی) افزود: تعداد تروریست های داعش در خط مقدم جنگ کاهش یافته و قدرت آنها نه تنها از لحاظ تعداد نفرات بلکه به لحاظ انگیزه و توان عملیاتی نیز کاهش یافته است و همین امر کمک می کند تبدیل به اهداف آسانتری برای ما شوند به همین دلیل اخیرا روند نابودی آنها سرعت گرفته است.

مسئولان دست اندرکار مبارزه با داعش به این باورند که این گروه تروریستی 25 هزار کیلومتر از مناطق تحت سیطره خود را در عراق و سوریه (به ترتیب 50 درصد در عراق و 20 درصد در سوریه) را ازدست داده است.

مکفارلند با ابراز خوشبینی درباره عملیات آزادسازی موصل در عراق و رقه در سوریه گفت: این موفقیت آغاز پایان عملیات نظامی و روند نابودی آنها را نشان می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала