وزارت خارجه امریکا در باره ازادی های دینی کشور ها

© AP Photo / Luis M. Alvarezوزارت خارجه امریکا
وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه امریکا در گزارش سالانه جامع خود درباره آزادی‌های دینی و مذهبی که بیش از 200 کشور را مورد بررسی قرار داده ضمن انتقاد از سیاست‌های کشورهای مسلمان مدعی شده "سیاست‌های این کشورها در رابطه با تغییر دین مغایر با حقوق بشر است."

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، در این گزارش آمده است: کشورهایی که درخصوص تغییر دین حکم اعدام صادر می‌کنند با افزایش میزان فشار به بخش‌های معینی از جمعیت‌شان مواجه شده‌اند به عنوان مثال در پاکستان 40 تن به اتهام توهین به مقدسات اعدام شده‌اند در حالیکه اکثر آنها اعضای اقلیت‌های مذهبی بوده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است: دولت سودان نیز سال گذشته 27 تن را که به قرآن اعتقاد داشتند اما حدیث یا فقه را باور نداشتند، بازداشت کرده است.
وزارت امور خارجه امریکا همچنین از چین به خاطر محدودیت‌های اعمال شده برای اقدامات مذهبی که منجر به تخریب کلیساها، کمک به راهبان بودایی و بدرفتاری و سرکوب مسلمانان ایغور می‌شود، انتقاد کرده است.
در گزارش وزارت امور خارجه امریکا آمده است: دولت چین احکام قانون اساسی را که اجازه می‌دهد شهروندان از آزادی عقاید مذهبی برخوردار باشند نادیده گرفته و در عوض اقدامات مذهبی که به عنوان تهدیدی برای حزب کمونیست چین تلقی می‌کند، منع می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала