زنان مسلمان در انگلستان محروم ترین گروه در جامعه میباشند

© Fotolia / Djedzuraحجاب
حجاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نقل از ایرنا، براساس گزارش کمیته جدید زنان و برابری مجلس عوام انگلیس، زنان مسلمان ازلحاظ اقتصادی محروم ترین گروه در جامعه این کشور بشمار می آیند.

براساس گزارش این کمیته پارلمانی، امکان استخدام زنان مسلمان در انگلیس در هنگام شغل یابی، سه برابر کمتر از زنان دیگر است و احتمال اینکه ازنظر اقتصادی غیرفعال باشند در کل دو برابر سایر زنان این کشور است.
به گفته این کمیته پارلمانی، علت این برخورد تبعیض آمیز علیه زنان مسلمان، تنها مذهب آنها است به رغم اینکه تحت قانون انگلیس این مساله غیرقانونی شمرده می شود.
این کمیته پارلمانی عنوان می کند که زنان مسلمان در انگلیس برای استخدام شدن مواجه با یک 'محدودیت سه گانه ' که شامل زن بودن، تعلق داشتن به یک اقلیت قومی و در نهایت مسلمان بودن، هستند که مذهب نقش مهم تری را در بروز این تبعیض اقتصادی ایفا می کند.
این کمیته اذعان می دارد که 'تاثیر اسلام ستیزی بر زنان مسلمان در جامعه انگلیس را نباید دست کم گرفت.'
نمایندگان این کمیته بیان داشته اند که زنان مسلمان به خاطر پوشش، به خاطر دین و فرهنگ خود هنگام تقاضای استخدام با تبعیض مواجه می شوند.
به گفته آنان، نگرانی از تبعیض یا خصومت همکاران نیز مانع از آن می شود که زنان مسلمان در انگلیس درخواست استخدام کنند.
این کمیته گفته است که 'نابرابری واقعی، تبعیض و اسلام ستیزی که زنان مسلمان تجربه می کنند به واسطه فشاری که جامعه مسلمانان برای ایفای نقش سنتی زنان بر آنان وارد می کند، بیشتر می شود.'

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала