ده میگاوات برق آفتابی در پکتیکا تولید خواهد شد

© Photo / ارگده میگاوات برق آفتابی در پکتیکا تولید خواهد شد
ده میگاوات برق آفتابی در پکتیکا تولید خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: همایون قیومی مشاور اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان در امور زیربنایی، می‌گوید که تا سه سال دیگر کار تولید ده میگاوات برق آفتابی در ولایت پکتیکا به پایان خواهد رسید.

آقای قیومی که شام روز گذشته در جمعی از بزرگان، نمایندگان و مسوولان محلی ولایت پکتیکا با حضور اشرف‌غنی در ارگ ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، همچنین افزود که کار اعمار یک بند برق در پانزده کیلومتری شهر شرنه مرکز ولایت پکتیکا نیز به زودی آغاز خواهد شد. به گفته او،‌ این بند برعلاوه تولید دو و نیم میگاوات برق، هزاران جریب زمین را نیز تحت آبیاری قرار خواهد داد. او تاکید کرد که کار ساخت این بند تا سه سال دیگر به پایان خواهد رسید.

همایون قیومی می‌گوید که کار دیزاین برق وارداتی به پکتیکا نیز آغاز شده و تا چهار ماه آینده تکمیل خواهد شد. به گفته او، هزاران خانواده از نور برق انتقالی استفاده خواهند کرد.

در همین‌حال، اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان نیز می‌گوید که در زمینه انتقال برق وارداتی به پکتیکا به مسوولان مربوط دستور جدی داده و قرار است طی سال‌های آینده هزاران خانواده به انرژی برق دسترسی پیدا کنند.

رییس جمهور غنی گفت که با تکمیل شدن برق وارداتی، تولیدی و آفتابی، مشکلات مردم ولایت پکتیکا از ناحیه کمبود برق مرفوع خواهد شد. وی خاطر نشان کرد که هر ولایت کشور به شبکه برق وصل می‌گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала