ارگ از اظهارات داکتر عبدالله ابراز تاسف کرد

© Wikipediaارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: ارگ ریاست جمهوری افغانستان نسبت به اظهارات دیروزی داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در مورد اختلافاتش با اشرف‌غنی رییس جمهور این کشور، ابراز تاسف کرده و این اظهارات خلاف موازین دولت‌داری توصیف کرده است.

داکتر عبدالله روز پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت از روز جوانان از کارکرد اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان انتقاد شدید کرد و گفت که بیشتر تقرری‌ها در پست‌های مهم دولتی توسط رییس جمهور بدون مشوره با وی صورت می‌گیرد. آقای عبدالله همچنین در سخنرانی از اشرف‌غنی به عنوان یک شخص بی‌حوصله یاد کرده گفت کسی که حوصله بحث کردن و شنیدن نظریات دیگران را نداشته باشد، لیاقت ریاست را هم ندارد.

اما ارگ ریاست جمهوری در واکنش به این اظهارات عبدالله عبدالله، می‌گوید که حکومت‌داری براصول و ضوابط قانونی قانونی استوار است و برمبنای آن عمل می‌شود. ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌یی گفته است: «با تاسف صحبت‌های روز گذشته محترم داکتر عبدالله عبدالله در مطابقت با موازین و روحیه دولت‌داری نبوده، زیرا اساس حکومت‌داری بر اصول و ضوابط قانونی استوار و برمبنای آن اجراآت صورت می‌گیرد.»

ارگ ریاست جمهوری همچنین می‌افزاید که حکومت وحدت ملی تحت رهبری اشرف‌غنی طی دو سال گذشته دست‌آوردهای قابل توجه داشته است. ارگ در این اعلامیه خود تاکید کرده که کار حکومت وحدت ملی به حیث مجموع ادامه می‌یابد، به زودی درمورد اظهارات رییس اجراییه بحث‌های جدی و موثر صورت خواهد گرفت.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала