گردشگران چینایی دو میلیارد دالر در روسیه صرف خرید و سایر هزینه ها کردند

© Sputnik / Alexander Vilfنمای بخش مرکزی پایتخت روسیه
نمای بخش مرکزی پایتخت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گردشگران متمول چینایی در سال گذشته میلادی بیش از دو میلیارد دالر در کشور روسیه صرف خرید و سایر هزینه‌ها کردند.

به گزارش تابنک به نقل از ایسنا و به استناد از «چاینا دیلی»، بر اساس اعلام آژانس فدرال گردشگری روسیه، گردشگران چینایی که در سال 2015 میلادی دو میلیارد دالر در مقاصد گردشگری روسیه هزینه کردند، 5 تا 20 درصد از درآمدهای مراکز خرید اصلی در شهرهای مسکو و سنت ‌پترزبورگ را تامین می‌کنند.

گردشگران چینایی علاقه زیادی به خرید کالاهای لوکس، ساعت، لوازم آرایش و جواهرت روسی دارند و شمار گردشگرانی که ترجیح می‌دهند در هوتل‌های لوکس اقامت کنند نیز رو به افزایش است.

در سال گذشته میلادی، روسیه از بیش از 1.2 میلیون گردشگر چینایی میزبانی کرد که در مقایسه با آمار سال گذشته‌ی آن، شاهد رشد چشمگیر 87 درصدی بوده است.

گزارشات جدید نشان می‌دهد تعداد مسافران چینایی که طی پنج ماه اول سال 2016 میلادی از روسیه دیدن کرده‌اند، به طور چشمگیری تا 65 درصد افزایش پیدا کرده است.

روسیه قصد دارد برای ادامه این روند رو به رشد در حوزه گردشگری، زمینه آسان سازی شرایط کسب ویزا را برای گردشگران دیگر کشورها فراهم کند. روسیه و چین در مورد تبادل گردشگر مذاکرات بسیاری با هم داشته و قصد دارند شرایطی را به وجود آورند که گروه های پنج نفر با بالای گردشگران دو کشور، برای سفر خود نیازی به ویزا نداشته باشند.

 «اولگ سافونوف» رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه در این باره گفت:- "ما شاهد افزایش علاقمندان سفر به روسیه هستیم و به سهم خود تمام تلاش‌مان را برای ایجاد احساس راحتی گردشگران چینایی انجام می‌دهیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала