اعتراض چینای ها علیه نژاد پرستی در فرانسه

© REUTERS / Charles PlatiauFrench police secure a street as members of special forces carried out counter-terrorism swoop at different locations in Argenteuil, a suburb in northern Paris, France, July 21, 2016
French police secure a street as members of special forces carried out counter-terrorism swoop at different locations in Argenteuil, a suburb in northern Paris, France, July 21, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای پلیس برای تضمین امنیت حاضران که مقامات تعدادشان را 500 و برگزار کنندگان مراسم، آن را چهار هزار نفر اعلام کردند، حضور داشتند

صدها چینای تبار مقیم فرانسه عصر دیروز (یکشنبه) در مقابل شهرداری «اوبرویلیه» در حومه پاریس، تجمع و علیه خشونت نژاد پرستانه ای که به مرگ یک چینای منجر شد، اعتراض کردند.
تارنمای روزنامه فرانسوی «لو موند»، صدها چینای در حمایت از خانواده «ژانگ شائولین» 49 ساله که روز جمعه در فرانسه قربانی خشونت علیه آسیایی تباران شد، تجمع سکوت برگزار کردند.

ژانگ 49 ساله در7 اگست زمانی که به همراه دوست خود در خیابانی در اوبرویلیه در شمال شرقی پاریس، قدم می زد هدف حمله سه مهاجم قرار گرفت. جمعیت قابل توجهی از آسیایی تباران در این منطقه زندگی می کنند و در صنعت نساجی فعالیت دارند.

مهاجمان که قصد سرقت داشتند دوست ژانگ را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

زندان گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان
ساخت گونتاناما دوم در فرانسه

به گزارش ایرنا ژانگ که دو فرزند داشت، عصر جمعه پس از پنج روز کما درگذشت و همراهش نیز به دلیل شدت آسیب ها پنج روز از انجام فعالیت های روزانه خود باز ماند.

این مساله خشم و نگرانی جامعه چین در فرانسه را برانگیخت. صدها تن از آنان در مقابل شهرداری اوبرویلیه تجمع سکوت برگزار کردند و تنها پارچه نوشته «امنیت برای همه» را در دست داشتند.

نیروهای پلیس برای تضمین امنیت حاضران که مقامات تعدادشان را 500 و برگزار کنندگان مراسم، آن را چهار هزار نفر اعلام کردند، حضور داشتند.

این گزارش حاکی است: ساکنان محله چینای ها بشدت احساس ناامنی می کنند و از این احساس به خشم آمده اند. در این محله شبکه هایی ایجاد شده که افراد برای رفتن به مترو از اسکورت آنها کمک می گیرند. بسیاری از ساکنان این محله می گویند که شب ها نمی توانند به تنهایی به منزل خود باز گردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала