40 روزنامه نگار در پیوند به گولن در ترکیه بازداشت شد

© AP Photo / Chris PostIslamic cleric Fethullah Gulen speaks to members of the media at his compound, Sunday, July 17, 2016, in Saylorsburg, Pa.
Islamic cleric Fethullah Gulen speaks to members of the media at his compound, Sunday, July 17, 2016, in Saylorsburg, Pa. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش روزنامه حریت، در ترکیه بیش از 40 روزنامه نگار به ظن دست داشتن در کودتا که بیشتر از آنها کارکنان صدا و سیما دولتی TRT می باشند، بازداشت شدند.

در میان بازداشت شدگان گردانندگان برنامه ها هم دیده می شوند. و در مجموع حکم بازداشت صدها نفر صادر شده است. به گفته مسئول وزارت خارجه ترکیه، این روزنامه نگاران به خاطر فعالیت های حرفه ای شان دستگیر نشده اند. به گفته او، این روزنامه نگاران با واعظ فتح الله گولن که رهبری سازماندهی کودتا در شب 16 جون را داشت پیوند دارند و به همین خاطر بازداشت شده اند.

مولوت چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت:-  "دستگیری این روزنامه نگاران هیچ پیوندی با فعالیت های حرفه ای شان ندارد و این روزنامه نگاران به خاطر دستگیر شده اند که برخی از اینها با سازمان واعظ فتح الله گولن پیوند داشتند و پیرو سازمان گولن بودند و زندگی بسیاری از مردم را تباه کردند و در حال حاضر از کودتا پشتیبانی می کنند".

بسیاری از کشورها در پیوند به دستگیری های گسترده روزنامه نگاران، دانشمندان بخش آموزش و پرورش، ترکیه را به نقض حقوق دموکراتیک و آزادی متهم می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала