گزارش – سلاح های هسته ای امریکا در پایگاه اینجرلیک ممکن است به دست تروریست ها قرار بگیرد

© AFP 2023 / StringerБаза ВВС США Инджирлик в Турции
База ВВС США Инджирлик в Турции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مرکز غیر انتفاعی به نام Stimson Centerدر گزارش نوشته است، سلاح های هسته ای ایالات متحده امریکا که در پایگاه هوایی اینجرلیک در نزدیکی با مرز سوریه قرار دارد، ممکن است به دست تروریست ها و "دیگر نیروهای متخاصم" قرار بگیرد.

این مرکز در گزارش زیر عنوان B61 Life Extension Program: Costs and Policy Considerations نوشته است: — "ذخیره بزرگ و گسترده ده ها تن از سلاح های هسته ای ایالات متحده امریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه در معرض خطر جدی می باشد و ممکن است که تروریست ها و یا نیروهای دشمن آن را تصرف کنند".

در این سند آمده است:- "ایالات متحده آیا می توانست تمام کلاهک های هسته ای که بیش از 50 عدد می باشد  (هیدروژن بمب B61)، را در زمانیکه در ترکیه جنگ داخلی طولانی مدت شروع شود نگهداری کند یا نه؟ و این یک پرسش است که نیاز به پاسخ دارد".

به نظر یکی از نویسندگان این گزارش  به نام لایسیه هلی (Laicie Heeley)، "از نقطه نظر امنیتی آیا ذخیره بیشتر از 50 کلاهک هسته ای ایالات متحده امریکا در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه که بیشتر از 100 کیلو متر از مرز سوریه فاصله ندارد ضروری است و یا اینکه این بیشتر به "بازی لاتری می ماند". "این سلاح ها در حال حاضر هیچ ارزش عملی در زمینه جنگ در اروپا ندارند و تا به امروز به عنوان بدهی دارایی به متحدان ما در ناتو تبدیل شده است".

بر اساس این گزارش یکی از بنیانگذاران مرکز Stimson Center به نام باری بلیچمن می گوید:- "مناسب ترین راه برای اروپا این است که تمام بمب های هایدروجنی B61 که در اروپا است را از اروپا بیرون و یا نابود کنند و دیگر ذخیره سازی این بمب ها را در اروپا خاتمه بدهند و با این حرکت اروپا 6 میلیارد دالر را ذخیره می کند". این نویسنده با توجه به این گزارش می گوید:- "این بمب ها برای جنگ در زمان ما مناسب نیست و این ها فوق العاده گران قیمت هستند. گامی منطقی این است که تلاش شود تا این سلاح ها از اروپا پرچیده شود و تلاش شود یک نیروی درخور اروپا را تشکیل بدهند تا متحدان ما را در ناتو نگهداری کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала