کرزی: لویه جرگه باید برگزار شود

© Sputnik / Zuhal Sarhadحامد کرزی
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر اختلافات میان رهبران حکومت دوام کند نظام صدمه نخواهد دید

پس از آن که اختلاف‌ها میان داکتر عبدالله عبدالله و رییس جمهور غنی افزایش یافته، حامد کرزی با اظهار تاسف از این وضعیت می‌گوید به خاطر حل مشکلات رهبران حکومت وحدت ملی باید با هم هم‌کار باشند و به تعهداتی که به مردم سپردند عمل نمایند.
رییس جمهور پیشین افغانستان ضمن اظهار این مطلب می‌گوید که اگر اختلافات میان رهبران حکومت دوام کند نظام صدمه نخواهد دید اما باید لویه‌جرگۀ قانون اساسی برگزار گردد.
به گفتۀ آقای کرزی مشکلاتی که اکنون موجود است بخش بزرگ آن نیت، خواست و هدف بیگانه‌ها و مرام‌هایی است که در این خاک دارند؛ بنا بر آن باید رهبران کنونی حکومت با هم اتحاد داشته باشند.
او در پاسخ به پرسشی در مورد این که زمان توافق حکومت مبنی بر برگزاری لویه‌جرگه و ایجاد پست ریاست اجرایی نزدیک شده اما تا به حال هیچ آماده‌گی گرفته نشده می‌گوید، امیدواری ما این است که رهبران حکومت فعلی به تمام وعده‌هایی که به مردم افغانستان دادند عمل کند و لویه‌جرگه که یکی از وعده‌های حکمت به مردم است باید به زودترین فرصت دایر گردد و مردم گرد هم آمده در مورد آیندۀ قانون اساسی و مشروعیت حکومت فیصله کنند.

عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: کمتر و زیادتر از تطبیق توافقنامه سیاسی نمی‌خواهیم

حامد کرزی می‌افزاید که اگر لویه‌جرگه برگزار نگردد سبب این می‌شود که نارضایتی‌ها زیاد گردد و شکست‌وریخت‌هایی که اکنون هم دیده می‌شود افزایش خواهد یافت.
به گزارش خامه پرس کرزی به رهبران حکومت توصیه می‌کند که به زودترین فرصت در زمان معینۀ آن و در ختم دوسال بر اساس قراردادی که بین‌شان صورت گرفته لویه‌جرگه را برگزار کنند و اگر لویه‌جرگۀ قانون اساسی را نمی‌توانند فرا بخوانند، از لویه‌جرگۀ عنعنوی استفاده نمایند تا مشروعیت نظام را تایید کرده راه بیرون‌رفت از مشکلات را دریابد.
این اظهارات حامدکرزی پس از آن است که اظهارات اخیر عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی شدت اختلاف و شگاف ایجادشده میان این دو رهبر حکومت را نشان می‌دهد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала