اردوغان: هیچ‌ کس درباره آسیب دیدگان کودتا نمی پرسد

© REUTERS / Umit Bektasاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه یک کشور قانونمند است و به این رویه ادامه خواهد داد

 

رجب طیب اردوغان در اظهاراتی انتقادآمیز علیه مواضع کشورهای غربی بعد از کودتای نافرجام ۱۵ جولای گفت: غرب پیش از اینکه درباره قربانیان کودتای اخیر ناراحت باشد، درباره وضعیت کودتاچیان ابراز نگرانی می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اناتولی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در انجمن‌های وکلای ترکیه در انقره گفت: اگر کودتای اخیر را کنار بگذاریم، اگر تنها حملات تروریستی که در ماه گذشته توسط پ.ک.ک و داعش در یک کشور اروپایی اتفاق می‌افتاد آنها نیز به طور حتم حکم اعدام احیا کرده و وضعیت فوق‌العاده در کشور اعلام می‌کردند.
وی در ادامه اظهاراتش با انتقاد از گزارش‌های اخیر عفو بین‌الملل درباره شکنجه زندانیان پس از کودتای اخیر در ترکیه گفت: اول اعضای این سازمان باید به اینجا بیایند و از نزدیک مشاهده کنند که در پارلمان ترکیه چه اتفاقی رخ داده است و چگونه ۵۳ نفر از نیروهای امنیتی کشورمان بعد از بمباران امنیتی کشته شدند.

 

انتقاد ونارضایتی اردوغان از کشورهای اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد ونارضایتی اردوغان از کشورهای اتحادیه اروپا

وی ادامه داد: بسیاری از مردم بر روی پل بسفر استانبول توسط کودتاچیان کشته و ساختمان ریاست جمهوری در شب کودتا به آتش کشیده شد. بیایید و ببینید، پس از آن بیانیه‌های خود را صادر کنید. متاسفم که این را می‌گویم اما اگر بیانیه‌های خود را تنها براساس شنیده‌ها صادر کنید، هیچ‌کس به شما احترام نخواهد گذاشت.
رییس جمهور ترکیه با انتقاد از رهبران غربی بدون اینکه نامی از کشور خاصی ببرد، اضافه کرد: نگرانی بیشتر غرب در برابر شرایط کودتاچیان است. هیچ‌ کس درباره وضعیت ۲۴۰ شهید و ۲۱۹۵ برادر و خواهری که در شب کودتا زخمی شده‌اند، نمی‌پرسد. آنها بیشتر نگران بازداشت‌شدگان و تعلیق شدگان هستند.
اردوغان ادامه داد: ترکیه یک کشور قانونمند است و به این رویه ادامه خواهد داد. در شب کودتای ۱۵ژوییه، قضات، دادستان‌ها در کنار مردم و نیروهای امنیتی کشورمان در برابر کودتاچیان ایستادند. این مبارزه علیه توطئه‌گران کودتا از همان ساعات اولیه براساس قانون انجام گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала