امریکا در آموزش نظامیان افغانستان ناکام مانده است

© REUTERS / Abdul Mailkنظامیان افغانستان
نظامیان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان پولیس و ارتش افغانستان تحت آموزش آمریکایی‌ها به ویژه در جنوب این کشور در دفع حملات طالبان ناکام بوده‌اند و دوران سختی را می‌گذرانند.

به گزارش تسنیم به نقل از وب سایت خبری «تاون هال»، نیروهای پولیس و ارتش افغانستان در ایستادگی در برابر طالبان ناکام بوده‌اند. احتمال دارد که با افزایش شدت حملات، طالبان بتوانند شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند را تصرف کنند.
«نعمت الله خلیل» فرمانده غند سوم قول اردو 215 ارتش افغانستان گفت: به محض اینکه پولیس متحمل تلفاتی، 27 پاسگاه را یکی پس از دیگری بدون جنگ ترک کردند.
خلیل افزود: طالبان پس از تصرف این مکان‌ها را مین‌گذاری کردند که همین موضوع سرعت ما را کند کرده است.
این فرمانده ارتش افغانستان ادامه داد: نیروهای پولیس در خطوط مقدم جبهه می‌جنگند به همین دلیل بیش از دیگر نیروها متحمل تلفات سنگین شدند.
«علی‌شاه خان» بزرگ قومی در ولسوالی سنگین گفت: هشدارهای زیادی به دولت افغانستان داده شد، اما گوش کسی شنوا نبود، به همین دلیل است که طالبان بیش از نیمی از این ولایت را تصرف کرده است. بدون رهبری خوب و همکاری میان نیروهای امنیتی، آن‌ها زمینه را برای طالبان مهیا می‌کنند تا قلمرو بیشتری را تصرف کنند.
این در حالی است که نیروهای آمریکایی در ولایت هلمند و دیگر ولایت‌های این کشور از نیروهای افغان حمایت هوایی انجام می‌دهند.
برخی از رسانه‌ها گزارش کردند که با وجود پشتیبانی هوایی نیروهای آمریکایی از نیروهای افغان در هلمند، طالبان همچنان به پیشروی‌های خود در این ولایت ادامه می‌دهند.
همچنین حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به حمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان افغانستان در شرق این کشور تأکید کرد که ادامه این حملات واکنش شدید مردم این کشور را در پی دارد.
بر اساس این بیانیه، حمله هوایی نظامیان آمریکایی به ولایت پکتیکا به غیرنظامیان محکوم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала