گلبدین حکمتیار و اشرف غنی با هم به تفاهم رسیده اند

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حبیب الرحمان حکمتیار گفت: گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان با اشرف غنی به تفاهم رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، «حبیب الرحمان حکمتیار» پسر «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی با اشاره به روند صلح با دولت کابل اعلام کرد: حزب اسلامی با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به تفاهم رسیده و گلبدین حکمتیار برای امضای توافقنامه صلح به کابل سفر می‌ کند.
وی در ادامه افزود: حکمتیار پس از بررسی و مطالعه طرح توافقنامه صلح با مفاد آن موافقت کرد و به زودی به کابل خواهد آمد.
وی در ادامه تصریح کرد: حزب اسلامی حکمتیار خواسته های نامشروع را نمی پذیرد، این حزب بخشی از خواسته‌های خود را نادیده گرفته است اما انتظار دارد که دولت کابل نیز برخی اصلاحات را در توافقنامه صلح انجام دهد.
وی در ادامه تاکید کرد: برخی شایعات بر این مسئله دامن می ‌زند که حزب اسلامی حکمتیار سهم برابری در دولت کابل می ‌خواهد و یا به دنبال تصدی پست های دولتی در وزارت‌ خانه‌ها و ولایت‌ها است، اما این مسئله صحت ندارد.
گفته می شود در نهایت اشرف‌ غنی و حکمتیار تصمیمات مشترک خود را در مورد این مسئله خواهند گرفت. این در حالی است که دولت افغانستان از برآورده شدن خواسته‌های حزب اسلامی اظهار اطمینان کرده است.
پیشتر طرح مورد توافق به دلیل بروز اختلافاتی بر سر برخی مفاد آن از سوی دو طرف به نتیجه نهایی نرسید و منجر به ناتمام ماندن روند مذاکرات شد.
در همین حال شماری از کارشناسان بر این باورند که حزب اسلامی حکمتیار تنها قسمتی از روند صلح و تامین ثبات در افغانستان است و دولت باید دیگر گروهای مخالف خود از جمله طالبان را نیز برای گفتگو های مستقیم به پای میز مذاکرات بکشاند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала