وزیری: نیروهای هوایی تروریستان را در هرگوشه و کنار هدف قرار می‌دهند

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeدولت وزیری
دولت وزیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، ظرفیت و توانایی نیروهای هوایی این کشور را در حال رشد توصیف کرده می‌گوید که هم اکنون این نیروها می‌توانند تروریستان را در هرگوشه و کنار مورد هدف قرار دهند.

سخنگوی وزارت دفاع می‌افزاید که هرچند بیناد نیروهای هوایی افغانستان در همین چند سال اخیر گذاشته شد، اما این نیروها در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی به ویژه در جنگ اخیر در ولایت آشوب‌زده هلمند نقش مهمی ایفا کرده‌اند. دولت وزیری می‌گوید: «نیروهای هوایی در جنگ‌های اخیر ولایت هلمند نقش برازنده داشتند و این نیروها توانستند بر علاوه سرکوب نمودن مخالفین مسلح، در اکمالات نیروهای زمینی نقش سرنوشت‌سازی را بازی کنند.»
سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرده که دولت افغانستان همواره از جامعه جهانی خواسته تا در انکشاف نیروهای هوایی این کشور همکاری بیشتری داشته باشد تا ارتش ملی افغانستان بتواند به طور مستقلانه حملات هوایی را انجام بدهد.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع،‌ توجه جامعه جهانی به نیروهای هوایی افغانستان پس از خروج نیروهای بین‌المللی از این کشور در سال 2014، بیشتر شد و اکنون این نیروها توانسته‌اند تعداد بیشتری جنگنده‌های هوایی شامل هلیکوپترها و هواپیماهای ترانسپورتی بدست بیاورند. او می‌گوید که تمام خلبان‌ها و تخنیک‌کاران مربوط به نیروهای هوایی افغانستان شهروندان داخلی این کشور هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала