حکومت وحدت ملی را جنبش روشنایی متهم به دست داشتن در حادثه دوم اسد کرد

© Photo / کسراجنبش روشنایی خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد حادثه روزشنبه شد
جنبش روشنایی خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد حادثه روزشنبه شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش روشنایی حکومت وحدت ملی ، به طور مشخص مسئولان ارشد ریاست عمومی امنیت ملی و پولیس را متهم می کند که در حمله دوم اسد بالای تظاهر کننده گان این جنبش در چوک دهمزنگ کابل دست داشته اند.

به گزارش سایت کلید گروپ، اعضای  این  جنبش به روز چهارشنبه در یک  نشست خبری گفتند،که حکومت  وحدت ملی در برابر جنبش روشنایی پاسخ قناعت بخشی ارایه نکرده  و کمیسیون حقیقت یاب دولتی در  مورد این رویداد نیز مورد پذیرش جنبش روشنایی نیست.
این  جنبش هشدار می دهد، که خانواده های قربانیان این رویداد،با اسناد دست داشته شان علیه مقام های ارشد حکومتی مخصوصا مسئولان امنیتی کشور در محاکم داخلی و محاکم معتبر بین المللی اقامه دعوا خواهند کرد و هم  چنان اگر حکومت  تا  پانزده روز دیگر خواست های آنان را  نپذیرد قوی تر از پیش به تظاهرات شان ادامه خواهند داد که جزئیات برنامه هایشان در روز چهلم سوگواری قربانیان شنبه سیاه به مردم  اعلام می گردد.
جنبش روشنایی خواستار عبور لین برق 500 کلیو ولت ترکمنستان به افغانستان از راه مناطق مرکزی است اما اخیراً دولت تصمیم گرفته که این لین  را از راه سالنگ عبور  دهد. 
اعضای جنبش روشنایی به تاریخ دوم اسد در پیوند به همین موضوع تظاهرات برپا کردند، که اجتماع شان هدف حمله انتحاری قرار گرفت.در این  حمله  که مسئولیت آن را گروه داعش پذیرفت،80 تن  کشته شده و 231 تن دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала