غنی: سیاست خارجی افغانستان به هیچ کسی واگذار نخواهد شد

© Sputnik / Zuhal Sarhadغنی
غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطر هنوز هم در افغانستان موجود است و باید در برابر تهدید خطرات دیدگاه مشترک ایجاد گردد، چون جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست

رییس جمهور غنی یک‌بار دیگر تاکید می‌کند که سیاست خارجی افغانستان به هیچ کسی واگذار نخواهد شد و به عنوان یک دولت مستقل در سطح منطقه و جهان باقی خواهد ماند.
محمد اشرف غنی در مراسمی به مناسبت یادبود از استرداد استقلال افغانستان تاکید کرد که در سطح منطقه و جهان نسبت به وضعیت افغانستان باید یک دیدگاه مشترک ایجاد گردد.
آقای غنی یادآور گردید که خطر هنوز هم در افغانستان موجود است و باید در برابر تهدید خطرات دیدگاه مشترک ایجاد گردد، چون جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست.
اما به نظر می‌رسد گسترش نفوذ گروه داعش فراتر از ولایت ننگرهار و شرق افغانستان سران حکومت را بیش‌تر نگران کرده و رییس جمهور غنی به این موضوع اشاره کرد.

افغانستان په جنوبي چین سمندرګي کې د چین ملاتړ وکړ - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله حرف‌های دلش را به غنی گفت

او خطاب به گروه داعش، هشدار داد که تنها ننگرهار نیست که سرت شکسته شده بل در تمام افغانستان سرت شکسته خواهد شد و به این فکر نکنید که در خانۀ شیر می‌آیید، مثل روباه با شما برخورد گردد.
این در حالی‌ست که پیش از این تنها از حضور گروه داعش در ولایت ننگرهار سخن گفته می‌شد اما اخیرا فعالیت این گروه در ولایت‌های شمالی و هم‌چنان مرکز افغانستان به گونۀ واضح مشاهده شده‌است.
به گزارش خامه پرس با این حال، رییس جمهور افغانستان از کشورهای اسلامی نیز خواست تا در صف واحد بایستند و این دین را از یک عدۀ محدود که می‌خواهند آن را دزدی کنند، حفظ نمایند.
او یک‌بار دیگر خطاب به پاکستان نیز گفت که پیامش به آن کشور در چارچوب منافع علیای ملی است و در غیر آن نمی‌توان با یک‌دیگر کنار آمد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала