مایکل روت: روابط با انگلیس باید در حد ممکن به صورت تنگاتنگ باشد

© AFP 2023 / JOHANNES EISELEMinister of State of the Foreign Ministry Michael Roth
Minister of State of the Foreign Ministry Michael Roth - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با توجه به وسعت، اهمیت و عضویت دیرینه این کشور در اتحادیه اروپا احتمالا یک موقعیت ویژه برای این کشور وجود خواهد داشت

وزیر امور اروپایی آلمان از تصمیمات برلین برای اعطای جایگاه و موقعیت ویژه به انگلیس در اروپا بعد از خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر داد.
به زعم دولت آلمان با توجه به وسعت و اهمیت این کشور و همچنین این که انگلیس اولین کشوری است که از اتحادیه اروپا خارج می شود روابط ویژه با آن ضرورت دارد.
"مایکل روت"، وزیر امور اروپایی آلمان از حزب سوسیال دموکرات این کشور انتظار دارد که انگلیس بعد از خروج از اتحادیه اروپا موقعیت ویژه ای را دریافت کند.
وی در گفتگو با رویترز اظهار داشت که با توجه به وسعت، اهمیت و عضویت دیرینه این کشور در اتحادیه اروپا احتمالا یک موقعیت ویژه برای این کشور وجود خواهد داشت.

زدو خورد بین مهاجرین در آلمان + ویدیو

روت همچنین تصریح کرد که روابط با انگلیس باید در حد ممکن به صورت تنگاتنگ باشد. البته هیچ گونه امتیازات ویژه ای برای این کشور وجود نخواهد داشت. به اعتقاد وی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید هر چه سریع تر و تا پایان سال میلادی2019 نهایی شود. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت می گیرد و از آنجایی که این امر صورت می گیرد در پارلمان های اروپایی بعدی هیچ نماینده اروپایی از انگلیس وجود نخواهد داشت.
به گزارش دویچه ویرتشافتز ناخریشتن، وی همچنین تاکید کرد که برای اینکه خروج انگلیس تا سال 2019 محقق شود نباید مذاکرات در این باره طولانی تر از دو سال به طول انجامد. بخصوص دولت انگلیس باید پایان سال جاری میلادی درخواست خروج خود از اتحادیه اروپا بر اساس بند 50 پیمان اروپایی را اعلام کند. بعد از آن یک تاریخ دو ساله برای اعلام شرایط خروج و روابط آینده با این کشور وجود خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала