چاووش اوغلو: شرکایی غربی ما پوتین و اردوغان را به دلیل کله شخی و عدم اطاعت دوست ندارند

© AFP 2023 / Adem Altanچاووش اوغلو
چاووش اوغلو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که تا اندازه زیادی از برکت پوتین و اردوغان است که روسیه و ترکیه سیاستی مستقلانه را پیش میبرند.

چاووش اوغلو در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک" اظهار داشت: "ایستدگی اردوغان و فراخوان تلویزیونی وی خطاب به مردم ترکیه در روزهای کودتا باعث شد که مردم برای مقابله با کودتاچیان به خیابان ها،جاده ها و فرود گاه ها در سراسر کشور بیایند. آنها حدود مدت یک ماه به حضور خود در خیابان ها و جاده ها ادامه دادند. اما به طوری که سفیر سابق آمریکا در انقره گفت، عده زیادی وجود هستند که به دلیل صداقت و راستی اردوغان و از اینکه وی مستقیمان در خصوص اشتباهات دیگران حرف به زبان میاورد، ناراضی هستند. آنها (شرکای غربی) امیدوارند که ترکیه مثل سابق خاموش باشد و بدون چون و چرا همه رهنمود های آنها را بپذیرد".
وزیر خارجه ترکیه درادامه گفت: "در حقیقت بسیاری از کشور های غربی و شخصیت های سیاسی شان نسبت به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، که وی در باره اشتباهات آنها حقیقت را بیان میکند، احساسات خضمانه دارند!"
چاووش اوغلو در ادامه سخنان خود گفت: " غربی ها روسیه و ترکیه را کشورهای درجه دوم شمار میکنند و حق ما برای انتقاد از کشورهای درجه یک را نمی پذیرند و خشمگین می شوند. هنگامیکه آنها با صداقت و راست گویی و پایه داری اردوغان و پوتین مواجه می شوند، احساس نگرانی می کنند".
او همچنان افزود: "غربی ها باید بدانند که تا زمانی خودشان اقدام به تغییر در رفتار خود نکنند، همیشه احساس ناراحتی و نگرانی را خواهند داشت. غرب بلاخره باید به این موضوع پی ببرد و آنرا بپذیرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала