سرکرده جدید طالبان

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان انشعابی به سرکردگی «ملارسول» اعلام کرد که شورای ۱۳ نفری این گروه، «ملا عبدالرئوف عارف» را به عنوان سرکرده جدید انتخاب کرده است.

به گزارش تسنیم، گروه طالبان انشعابی در افغانستان که رهبری آن را «ملا رسول» به عهده داشت، سرکرده جدیدی را برای خود انتخاب کرد.
«ملا عبدالرحمن نیازی» یکی از سخنگویان گروه انشعابی طالبان در این باره اظهار داشت: شوراى ١٣ نفرى طالبان انشعابی، «ملا عبدالرئوف عارف» را به عنوان سرکرده این گروه انتخاب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: مدتی است که ملا رسول سرکرده سابق این گروه مفقود شده است و به همین خاطر شورای طالبان انشعابی فرد جدیدی را جایگزین وی معرفی کرد.
این در حالی است که چندی قبل، ملامعتصم آغاجان، وزیر دارایی سابق طالبان به نشریه پاکستانی گفته بود که ملا رسول سرکرده گروه انشعابی طالبان در افغانستان در پاکستان بازداشت شده است و عبدالمنان نیازی ریاست این گروه را به عهده دارد.
با این حال، ملا عبدالرئوف عارف به پژواک گفته است که در زمان حاکمیت طالبان در پست‌هاى مختلفی چون معاون وزارت دفاع و والى «خوست» حضور داشته است.
سخنگوی گروه طالبان انشعابی افزود: سرکرده جدید این گروه، اهل شهرستان «سپین بولدک» ولایت قندهار است.
گروه طالبان انشعابی به سرکردگی «ملا رسول» پس از مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان با انتخاب ملا اختر محمد منصور» برای رهبری این گروه در افغانستان مخالفت کرد.
با اعلام مخالفت و جدایی طالبان انشعابی به سرکردگی ملا رسول درگیری‌های شدیدی میان دو گروه طالبان در ولایات‌های «فراه»، «هرات»، «غزنى» و «پکتیکا» بوقوع پیوست.
همچنین گروه طالبان انشعابی ضمن مخالفت با گروه طالبان افغان، گروه تروریستی داعش را به عنوان برادر خود اعلام کرده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала