بازگشایی سیستم صدور مجوز ساختمان های شهری به طور آنلاین

© Photo / دفتر والی فراهساختمان مرکز اصلاح و تربیت کودکان فراه به بهره‌برداری رسید
ساختمان مرکز اصلاح و تربیت کودکان فراه به بهره‌برداری رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز یکشنبه مسئولان شهرداری کابل به همکاری مالی بانک جهانی و وزارت مخابرات کشور رسما سیستم صدور مجوز ساختمان های شهری را از طریق آنلاین بازگشایی کردند. آنها گفتند که پس از این صدور مجوز ساختمان ها به شکل آنلاین انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل هنگام اعلام و بازگشایی این سیستم گفت:- "شهرداری کابل به منظور عرضه خدمات با کیفیت و موثریت فعالیت های کاری این سیستم را فعال کرده است".

سرپرست شهرداری کابل گفت:- بهتر ساختن فعالیت های کاری، بهبود در عرضه خدمات، شفافیت در کار، مسئولیت پذیری، ارایه تسهیلات لازم برای متقاضیان و مدیریت بهتر را از مزایای این سیستم می باشد.

سرپرست شهرداری کابل، کاهش زمان برای طی مراحل صدور مجوزهای ساختمانی، محو فساد در روند صدور مجوز ساختمان ها و مصونیت کاری را از دیگر مزایای این سیستم بیان می کند.

آقای حبیب زی با بیان اینکه این سیستم از دست آوردهای بزرگ شهرداری کابل است گفت: استخدام 20 تن از متخصصین با تحصیلات عالی از بهترین دانشگاهای جهان و رشد عوائد در سال جاری از دیگر دست آورد های شهرداری کابل است.

سرپرست شهرداری کابل در پاسخ به این پرسش که (برای معیاری شدن شهر کابل چه برنامه هایی روی دست دارید؟)، چنین گفت:- "به سازی شهر کابل زمان گیر است و تمام چالش ها به راحتی حل نخواهد شد".

آقای حبیب زی می پذیرد که 70 درصد بلند منزل ها در شهر کابل به گونه غیر قانونی ساخته شده است و جاده های شهر نیز دچار مشکلات فراوانی است، اما به گفته وی، رفع این چالش حد اقل پنج سال زمان در بر خواهد گرفت.

در همین حال عبدالناصر نظری مسئول سیستم صدور مجوز ساختمان از طریق آنلاین درمورد مزایای دیگر این سیستم گفت:- "دسترسی به معلومات، نظارت و پیشرفت کار درخواستی ها توسط درخواست دهندگان، در هر زمان، مکان، سرعت و عمل در زمان کوتاه را از مزایای دیگر می باشد".    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала