ولسوالی خواجه‌غار پس از 40 دقیقه سقوط، دوباره پس گرفته شد

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaAfghan security personnel patrol during an ongoing anti-Taliban operation in Dangam district near the Pakistan-Afghanistan border in the eastern Kunar province
Afghan security personnel patrol during an ongoing anti-Taliban operation in Dangam district near the Pakistan-Afghanistan border in the eastern Kunar province - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های محلی ولایت تخار در شمال افغانستان، می‌گویند که نیروهای امنیتی توانسته‌اند ولسوالی خواجه‌غار این ولایت را که بامداد امروز بدست جنگجویان گروه طالبان سقوط کرده بود، چهل دقیقه پس از سقوط دوباره پس بگیرند.

سنت‌الله تیمور سخنگوی والی تخار، به خبرگزاری سپوتنیک گفت که نیروهای امنیتی که توسط والی این ولایت رهبری می‌شوند، وارد ولسوالی خواجه‌غار شده و بخش‌هایی از این ولسوالی از جمله ساختمان ولسوالی بدست نیروهای امنیتی افتاده است. وی گفت: «همین اکنون که صحبت می‌کنم کاملا مرکز ولسوالی تصفیه شده و ما در مرکز ولسوالی خواجه‌غار هستیم و پیشرفت‌های ما در سمت ولسوالی دشت‌ارچی ولایت کندز ادامه پیدا می‌کند.»

سخنگوی والی تخار افزود که ولسوالی خواجه‌غار که در نزدیکی ولسوالی ناآرام دشت‌ارچی ولایت کندز قرار دارد، تصور نمی‌شد که بدست طالبان سقوط کند. او گفت که نیروهای امنیتی مصروف تصفیه ولسوالی درقد ولایت تخار بودند که جنگجویان طالبان با جنگ‌افزارهای پیشرفته از جمله تانک، هاموی از ولسوالی دشت‌ارچی وارد ولسوالی خواجه‌غار شده و با سقوط دادن چند پوسته امنیتی کنترول این ولسوالی را برای مدت کوتاهی بدست گیرند.

سنت‌الله تیمور گفت که جنگجویان طالبان با تانک و هاموی در تاریکی شب وارد ولسوالی خواجه‌غار شده و نیروهای امنیتی هم ابتدا فکر می‌کرده‌اند که این تانک‌ها مربوط به نیروهای امنیتی هستند و به همین دلیل با آنان درگیر نشده‌اند. او تاکید کرد، زمانی که تانک‌های طالبان نزدیک پوسته‌های امنیتی می‌رسند، جنگ و درگیری شروع می‌شود.

سخنگوی والی تخار افزود که رهبری جنگ علیه طالبان در ولسوالی خواجه‌غار را محمدیاسین ضیا والی این ولایت به عهده دارد. او در نتیجه درگیری با طالبان، یک محافظ آقای ضیا کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. دو تن دیگر از نیروهای امنیتی نیز کشته شده‌اند. به گفته آقای تیمور، طالبان نیز تلفات سنگینی داده‌اند.

ولسوالی خواجه‌غار در حالی سقوط می‌کند که اخیرا ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز نیز بدست طالبان سقوط کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала