زورمندان و مقام های دولت در غصب زمین دست دارند

© Fotolia / OtickiДевушка с лопатой
Девушка с лопатой - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس‌گیری زمین‌های غصب شده و جلوگیری از ادامۀ غصب زمین‌های دولتی در نشست بروکسل

ادارۀ مستقل اراضی از آماده گی‌ها برای گزارش‌دهی در بارۀ پس‌گیری زمین‌های غصب شده و جلوگیری از ادامۀ غصب زمین‌های دولتی در نشست بروکسل خبر می‌دهد.
پس گیری زمین های غصب شده دولتی یکی دیگر از کار هاییست که حکومت افغانستان تا نشست بروکسل باید انر ا به پایان برساند اما دیده می شود که غصب زمین های دولتی هنوز هم در کشور ادامه دارد.
اداره اراضی تأئید می کند که زورمندان و مقام های دولت در غصب زمین دست دارند.
غلام حسین رحمانی، رئیس پلان و پالیسی و سخنگوی اداره مستقل اراضی گفت: «این طرح از سوی شورالی عالی اراضی و اب نهایی شد و به کابینه پیش کش شد و با تمام جزیات اش به شورای عالی مبارزه با فساد پیش کش می شود با جزیات و متهمین اش که پیش ما است با عمل کردش این نهاد انان را زیر تعقیب عدلی قرار بدهد.»

کشف کره زمین دومی در کنارنزدیک سیاره به آفتاب - اسپوتنیک افغانستان
کشف کره زمین دومی در کنارنزدیک ترین سیاره به آفتاب

به تازه گی فعالان جامعه مدنی در ولایت غور از ادامه غصب زمین در این ولایت اعتراض کرده اند، فعالان جامعه مدنی و شهرداری فیروزکوه یک عضو مجلس سنا را به غصب زمین متهم می سازند، اما این عضو مجلس سنا آنان را به قانون شکنی متهم می‌سازد.
حسن حکیمی، عضو جامعه مدنی، گفت: «دولت نمی تواند قانون را بر انان تطبیق کند والی و قوماندان غور جرات ندارند در این باره صحبت کنند و امید واریم که دولت مرکزی در این باره کاری کند.»
محمد عارف قاضی زاده، شهردار غور گفت: «من خودم رفتم و گفتم که این ساحه سبز است و کسی نمی‌تواند این را شامل حویلی خود بسازد اما این عضو مجلس حرف ما را نشنید.»
به گفتۀ اداره اراضی، در ۱۴ سال پسین بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار جریب زمین در ۳۰ ولایت کشور از سوی مقام‎ها و زورمندان غصب شده اند.
به گزارش طلوع نیوز این اداره می‎گوید که برای جلوگیری از غصب زمین‎ها و پس گیری زمین های غصب شده برنامه‎های مهمی را طرح‎ریزی کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала