امریکا مانع پرواز طیارت روسی از ایران شد

© AP Photo / WarfareWWپایگاه هوایی همدان و فصل تازه دیپلماسی ایرانی
پایگاه هوایی همدان و فصل تازه دیپلماسی ایرانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا در بهره برداری روسیه از میدان هوائی ایران ممانعت ایجاد نموده است

فرانتس کلینتسیویچ معاون اول رئیس کمیته فدراسیون روسیه در اموردفاع و امنیت، مداخله امریکا را در ایجاد موانع برای بهربرداری روسیه از پایگاه نظامی ایران حذف نمی کند.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: «وضع پایگاه هوائی همدان، که از آنجا طیارات بمب افگن روسیه مواضع تروریستها را در سوریه هدف قرار میداد، مثل kaleidoscope (لوله شکل نما) تغییر میکند. به تاریخ 20 اگست آقای دهقانی وزیر دفاع ایران گفت که روسیه تا هر مدت زمانی که بخواهد می تواند از میدان هوائی همدان استفاده نماید. اما امروز ختم بهره برداری میدان هوائی همدان را اعلان نمودند».

«میتوان گفت که یا در این عرصه سو تفاهم بوجود امده است که ممکن در این نزدیکی ها حل و فصل شود، و یا کسی ایران را مجبور ساخته است تا دست به چنین اقدام بزند. به نظر من این اقدام امریکا است که نگرانی خود را در این ارتباط ابراز نموده بود».

عقل سالم نمیتواند حاضر دراین ارتباط جواب بدهد، چه چیز جدی میتوانست در جریان دو روز صورت بگیرد که ایران علیه روسیه جبهه گیری کند.

معاون اول رئیس کمیته فدراسیون روسیه افزود: «من باور ندارم که گویا علت آن "رفتار غیر نجیبانه" مسکو میباشد. روسیه قسمیکه باید رفتار میکرد، به همان شکل عمل نموده است. در شرایط معاصر نمیتوان پرواز طیارات بمب افگن روسی از میدان هوائی ایران را محرم حفظ کرد. زیرا حالا اکثر کشور ها اقمار مصنوعی در فضا دارند و به سادگی میتوانند تشخیص کنند که از کجا طیارات پرواز میکنند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала