عبدالله عبدالله: نیروهای امنیتی نگران تنش‌های سیاسی نباشند

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Саммит НАТО в Варшаве. Второй день
Саммит НАТО в Варшаве. Второй день - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، از نیروهای امنیتی این کشور خواسته تا در باره تنش‌های جاری سیاسی نگران نباشند و حمایت مردم از این نیروها کاسته نمی‌شود.

عبدالله عبدالله که امروز دوشنبه در جلسه شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت که در هرکشوری بحث‌هایی در مورد مسایل سیاسی وجود دارد، اما این مساله نباید برای نیروهای امنیتی نگران کننده باشد. آقای عبدالله با اشاره به تنش‌های جدید سیاسی میان وی و اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان گفت: «این بحث‌ها به این معنا نخواهد بود که خدای نخواسته عسکر ما پشتبانی عام و تام همه‌ی ما و شما را نداشته باشد.»
عبدالله عبدالله همچنین افزود که بحث‌های جدی در مورد تطبیق موافقت‌نامه سیاسی که منجر به شکل گیری حکومت وحدت ملی شد، ادامه دارد. رییس اجراییه ابراز امیدواری کرد که این بحث‌ها به زودی نتیجه دهد.
تنش‌های جدید سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی بر سرچگونگی تقسیم قدرت، نگرانی‌ها در مورد وضعیت امنیتی و اقتصادی افغانستان را بیشتر ساخته است. عبدالله عبدالله اخیرا اشرف‌غنی را متهم کرد که در تقرر افراد جدید در پست‌های مهم دولتی با وی مشوره نمی‌کند. او تاکید کرده که خواهان اجریی شدن این موافقت‌نامه است و به کمتر و بیشتر از آن قناعت ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала