بررسی ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتن

© REUTERS / Jim YoungБарак Обама на съезде Демократической партии страны обнимает Хиллари Клинтон
Барак Обама на съезде Демократической партии страны обнимает Хиллари Клинтон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایمیل جدید موسوم به «Boasberg» شامل ایمیل‌هایی است که کلینتن قبلا در زمان تحویل سمت خود به وزارت خارجه تحویل نداده است

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که در حال بررسی حدود 15000 ایمیلی است که پیشتر به عنوان بخشی از تحقیقات اف بی آی درباره مدیریت سهل انگارانه اطلاعات حساس از طریق ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتن افشا شده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وکلای وزارت خارجه امریکا امروز در محکمه فدرال حاضر شده و به قاضی فدرال اعلام کردند که احتمالا با پشت سر گذاشتن روند بررسی ایمیل‌ها، نخستین بسته از ایمیل‌های جدید در اواسط ماه اکتبر منتشر می‌شود.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت، اعلام این مسئله با توجه به این که حدود دو هفته پیش از انتخابات ماه نوامبر ریاست‌جمهوری امریکا است، نگرانی‌هایی را مطرح کرده است.

هیلاری کلینتن - اسپوتنیک افغانستان
کلینتن به سازماندهی ترور دست دارد

یک قاضی فدرال روز دوشنبه از وزارت خارجه امریکا خواسته بود تا انتشار احتمالی 14900 مورد از ایمیل‌های هیلاری کلینتن که اف بی آی در مدت انجام تحقیقاتش در خصوص تبادل اطلاعات محرمانه با استفاده از سرورهای شخصی ایمیل در جایگاه وزیر خارجه امریکا به آنها دسترسی پیدا کرده بود، را منتشر کند.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه این کشور در این رابطه گفت، وزارت خارجه همچنان در حال بررسی 14900 سند افشا شده است و احتمالا این اسناد تا اواسط اکتبر منتشر شود.

بنا بر این گزارش، تا کنون حدود 30 هزار ایمیل کلینتن مربوط به سال‌های 2009 تا 2013 میلادی که وی در مقام وزیر خارجه امریکا مشغول فعالیت بود بررسی و توسط وزارت خارجه منتشر شده است. بش از 2 هزار ایمیل شامل اطلاعات محرمانه بوده است.

گفته می‌شود که این 14900 ایمیل جدید موسوم به «Boasberg» شامل ایمیل‌هایی است که کلینتن قبلا در زمان تحویل سمت خود به وزارت خارجه تحویل نداده است

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала