هیئت نظامی روسیه برای دیدار با مقامات سازمان ملل به سوریه میرود

© Sputnik / Michael Alaeddin2 کشته و 11 زخمی بر اثر حمله خمپاره ای جبهه النصره به محله مسکونی در حلب
2 کشته و 11 زخمی بر اثر حمله خمپاره ای جبهه النصره به محله مسکونی در حلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز چهار شنبه یک هیئت نظامی روسیه برای دیدار و گفتگو با مقامات سازمان ملل در مورد اوضاع حلب راهی دمشق می شود.

سایت خبری تابناک به نقل از گزارش خبرگزاری فارس چنین می نویسد، وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد یک هیئت نظامی این کشور فردا (چهارشنبه) به سوریه سفر می‌کند.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، این هیئت که از اعضای اتاق هماهنگی آتش‌بس در سوریه هستند، قرار است در دمشق با نماینده سازمان ملل دیدار داشته باشد.

هدف از این دیدار، هماهنگی در مورد وضعیت حلب و گذرگاه‌های امنی است که مسکو و دمشق برای خروج غیرنظامیان و اعضای تسلیم‌شده گروه‌های مسلح تعیین کرده‌اند، می باشد.

بر اساس طرحی که از دو هفته قبل و بعد از تکمیل محاصره حلب اجرایی شده، چهار گذرگاه تعیین شده تا ساکنان این شهر بتوانند از طریق آن‌ها حلب را ترک کنند. 

دولت روسیه اعلام کرده است که روزانه دستکم سه ساعت در شهر آتش‌بس برقرار می‌کند، تا فرآیند خروج غیرنظامیان و انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل شهر، انجام شود. 

سازمان ملل این زمان را کم دانسته و برقراری آتش‌بس 48 ساعته را خواستار شده است. مسکو و دمشق می‌گویند برای برقراری آتش‌بس طولانی مدت آمادگی دارند، مشروط بر اینکه گروه‌های مسلح فعال در شهر به آن پایبند باشند. 

به گفته دولت سوریه، با وجود ممانعت گروه‌های مسلح، تاکنون صدها خانواده اهل حلب توانسته‌اند از طریق گذرگاه‌های تعیین‌شده، شهر را ترک کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала