40 شبه نظامی در عملیات ارتش پاکستان در مرز افغانستان کشته شدند

© REUTERS / Fayaz Aziz40 شبه نظامی در عملیات ارتش پاکستان در مرز افغانستان کشته شدند
40 شبه نظامی در عملیات ارتش پاکستان در مرز افغانستان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با گسترش عملیات ارتش پاکستان در مرز افغانستان که توسط جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی پشتیبانی می‌شود تاکنون بیش از 40 تروریست کشته و 21 نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد از آغاز عملیات ارتش پاکستان در منطقه «خیبرپختونخواه» و مرز افغانستان روزانه چند تروریست در این منطقه کشته می‌شوند و تعدادی از پایگاه‌های آنها تخریب می‌شود.

به گزارش اردو تایمز، بر اثر گسترش عملیات ارتش پاکستان در مرز افغانستان که توسط جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی پشتیبانی می‌شود تاکنون بیش از 40 تروریست کشته و 21 نفر زخمی شده‌اند این در حالی است که 43 مخفی‌گاه تروریست‌ها در مرز مشترک به طور کامل منهدم شده است. عملیات در مرز افغانستان که خیبر 3 نامگذاری شده قرار است گسترش پیدا کند.

مرکز عملیات نیروی زمینی ارتش پاکستان ارتفاعات راجگل از توابع خیبرایجنسی واقع در مناطق قبایلی هم مرز با افغانستان است. هدف اصلی این عملیات که در آن از سلاح‌های سنگین استفاده می‌شود جلوگیری از تردد شبه‌نظامیان در منطقه خیبر ایجنسی از مناطق قبایلی پاکستان است.

بعد از حادثه کویته تا کنون 4 اجلاس امنیتی بین رهبران سیاسی و نظامی پاکستان برگزار شد و سرانجام با انتخاب ژنرال جنجوعه به عنوان ناظر بر طرح ملی مبارزه با تروریسم، قرار شد نیروهای ویژه ارتش سرکوبی تروریست‌ها در سراسر پاکستان از جمله مناطق مرزی افغانستان را به عهده بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала