آغاز پنجمین فصل لیگ برتر افغانستان

© Fotolia / steevy84فوتبال
فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است این مراسم ساعت سه پس از ظهر در فدراسیون فوتبال افغانستان آغاز شود.

پنجمنین فصل قهرمانی لیگ برتر فوتبال افغانستان روشن به روز پنج‎شنبه در مراسم ویژۀ آغاز خواهد شد.
یوسف کارگر، معاون فدارسیون فوتبال کشور در یک نشست خبری گفت: "هدف اساسی لیگ برتر فتبال افغانستان ایجاد مصروفیت سالم برای جوانان افغانستان و همچنان گردهمایی جوانان افغانستان همان گونه که شعار لیگ برتر افغانستان یک ملت یک صد است."
در محل افتتاحیه لیگ برنامه‌های دیدنی و اجرای آهنگ های زنده لیگ برتر افغانستان روشن از سوی سه تن از ستاره‌های افغان، زیبا حمیدی، اشکان عرب و راشد آریا اجرا خواهد شد و استدیوم با بیرق سه رنگ افغانستان توسط تماشاچیان مزین خواهد بود.
بازی نخست لیگ برتر میان قهرمان سال گذشته تیم د سپین غر بازان و سیمرغ البرز پس از مراسم، آغاز خواهد شد.
این درحالی‌ست که ماه پیش لیگ برتر افغانستان روشن در یک قرعه کشی شفاف گروهای الف و بی را مشخص نمود.

اختراع جدید در جهان ورزش - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
اختراع جدید در جهان ورزش

ضیا آریا، معاون کمیشتر لیگ برتر افغانستان روشن گفت:" امسال ما شاهد این هستیم که یک تعدار کثیر از جوانان و نوجوانان ما در سطح ولایات در مسابقات انتخاباتی ما سهم گرفته‎اند و بلأخره راه یافتند در ترکیب تیم‌های برتر که از هشت زون می‎آیند و ما آنها را در کابل داریم و آنها آماده‌گی کامل برای رقابت‌ها دارند."
از سوی هم، یک پژوهش که سال گذشته صورت گرفته است، نشان می‎دهد که در این سال ۵۷ درصد از مردم که بیش از ۱۸.۶ میلیون شهروند افغانستان در داخل و خارج کشور، مسابقه نهایی سال گذشته میان سپین غر بازان و شاهین آسمایی را تماشا کرده‌اند.
کرام الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: "در چهار فصل گذشته ما شاهد حضور بازیکنان جدید از لیگ برتر فوتبال افغانستان روشن در تیم‌های ملی رده های سنی و تیم ملی بزرگسالان کشور بودیم و ما توانستیم بازیکنان داخلی که عضویت تیم ملی را دارند از میان بازیکنان این لیگ انتخاب کنیم و این لیگ کار انتخاب بازیکنان را برای تیم های ملی مهیا ساخته است."
فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
تیم فوتبال چهارده سال افغانستان مقام سوم را ازان خود کرد

وی افزود: "ما در تیم‎های ملی رده های سنی ۱۹، ۲۱ و ۲۳ سال نیز توانستیم بازیکنان نخبه را که در تیم‌های لیگ برتر فوتبال افغانستان روشن حضور دارند را گزینش نماییم که شاهد حضور خوب این بازیکنان در این تیم‎های ملی نیز بودیم."
به گزارش طلوع, درهمین حال، کریم خواجه رییس اجراییوی شرکت روشن گفت: "ما در شرکت روشن مصمم به حمایت از ورزش هستیم. ورزش در حقیقت یک کار گروپی برای رسیدن به یک هدف مشخص است. با همین رویکرد، لیگ برتر افغانستان روشن فرصتی برای تمام جوانان افغان فراهم ساخته است تا با یکدیگر برای رشد استعدادهای درخشان تلاش نمایند. حمایت ما از لیگ برتر افغانستان روشن باعث شده است که جوانان افغان بتوانند در میادن ورزشی جهان از کشور خود بدرستی نمایندگی نموده و برای مردم خویش افتخار بیافرینند."
فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
درخشش دو قلوهای مهاجر افغان در تیم فوتبال نونهالان سویدن

شفیق گوهری، کمیشنر لیگ برتر افغانستان روشن نیز گفت: "علیرغم چالش‎های فراوان در کشور، لیگ برترافغانستان روشن توانسته چهار فصل گذشته را با همکاری نزدیک شرکای خویش با موفقیت به پایان برساند. ما متعهد به تداوم لیگ برتر افغانستان روشن که اولین لیگ حرفوی فوتبال در کشور می باشد، هستیم. در حال حاضر لیگ برتر افغانستان روشن منحیث سمبول خوش بینی و وحدت ملی شناخته می‌شود و هر افغان منتظر شروع تورنمنت در ماه سنبله هر سال می باشد."
این بازی‎ها و مراسم افتتاحیه لیگ به گونۀ زنده از تلویزیون‎های طلوع و لمر و رادیو آرمان، رادیو آرکوزیا و شبکه‎های اجتماعی لیگ برتر به صورت زنده به نشر می‎رسد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала