درگیری میان مهاجرین افغان و سودانی

© REUTERS / Ammar Awad درگیری های فلسطینیان با پولیس اسرئیل
درگیری های فلسطینیان با پولیس اسرئیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درپی درگیری میان پناهجویان افغان و سودانی در کاله فرانسه یک سودانی کشته شد

در اردوگاه "کاله" در شمال فرانسه، طی زدوخورد میان پناهجویان افغانی و سودانی، یک تن سودانی کشته شد.
جسد این سودانی ٣٠ ساله صبح سه‌شنبه در نزدیکی اتوبان در مزرعه‌ای پیدا شد که مهاجران به طور منظم از آنجا برای رفتن از "جنگل" کاله به اتوبان رد میشوند. زدوخوردهای دیشب، به گفتۀ پلیس، همچنان باعث زخمی شدن دو تن دیگر شده است. این هشتمین مهاجریست که طی سال جاری در نزدیکی این اتوبان کشته میشود.

تدوین سند واحد برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
تدوین سند واحد برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین

هرشب در نزدیکی شهر "کاله"، مهاجران تلاش میکنند به شاهراه رفته به اشکال مختلف سوار موتر های باربری شوند که راهی انگلستان میباشند. آنان به این ترتیب میخواهند به انگلستان بروند.
با وجود این که در ماه های فبروری و مارچسال جاری منطقۀ جنوب جنگل تخلیه شد، در حال حاضر حدود ٧ هزار پناهجو، بر اساس بررسی مسئولین حکومتی، به این منظور در این محل تجمع کرده‌اند. انجمن‌هایی که به پناهجویان کمک میکنند، تعداد آنان را بیشتر از ٩ هزار تن گفته اند.
زدو خورد بین مهاجرین در آلمان + ویدیو

انجمن‌هایی که در اردوگاه "کاله" فعالیت دارند میگویند که تعداد مهاجران بیشتر از گذشته شده است؛ این در حالیست که تخریب بخشی از اردوگاه محل سکونت آنان، مساحت اقامتگاه را کوچکتر از گذشته کرده است. در حالیکه تا چندی قبل، مرکز پذیرایی از پناهجویان که با کانتینر ساخته شده و ۱۵۰۰ نفر ظرفیت دارد یک محل مجزا از جنگل پناهجویان بود، در حال حاضر این مرکز با صدها چادر یا خیمۀ پناهجویان دیگر، احاطه شده است.
به گزارش RFI ؛ در ماه می سال جاری هم بین افغان‌های ساکن جنگل کاله و سودانی‌ها زد و خورد درگرفت و ۵۰ نفر زخمی شدند. متعاقب این زدوخوردها دو صف جداگانۀ غذا برای آنان در نظر گرفته شد. انجمن‌های کمک به پناهجویان میگویند که با افزایش تعداد پناهجویان که تا پایان ماه میتواند به رقم ١٠ هزار نفر برسد، احتمال وقوع اینگونه زدوخوردها نیز بیشتر میشود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала