امریکا از استقلال بلوچستان پاکستان حمایت نمی کند

© Sputnikوزارت خارجه امریکا
وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت امریکا به وحدت و تمامیت ارضی پاکستان احترام می گذارد و از استقلال بلوچستان حمایت نمی کند

پس از آنکه برخی نمایندگان کنگره امریکا در بهار سال جاری طرح حمایت از جدا شدن منطقه بلوچستان از پاکستان را مطرح و از آن حمایت کردند، دولت امریکا بار دیگر تاکید کرده است که از استقلال ایالت بلوچستان پاکستان حمایت نمی کند.
وزارت امور خارجه امریکا با صدور بیانیه ای، تلاش کرده تا ابهام های موجود درخصوص مواضع این کشور درباره ایالت بلوچستان پاکستان و نگرانی های این کشور را از احتمال خطر تجزیه شده بلوچستان برطرف کند.
دراین بیانیه آمده است: دولت امریکا به وحدت و تمامیت ارضی پاکستان احترام می گذارد و از استقلال بلوچستان حمایت نمی کند.

Ramya Spandana - اسپوتنیک افغانستان
هنرپیشه هندی به علت عشق به پاکستان محکمه میشود

در این بیانیه، در عین حال امریکا نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایالت بلوچستان ابراز نگرانی کرده اما توضیحاتی درخصوص موارد و مصادیق این نگرانی در بیانیه یاد شده ارائه نشده است.
بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا می افزاید: ما همواره از تمام احزاب پاکستان خواسته ایم تا اختلاف ها و مسائل میان خود را از طریق روند سیاسی حل و فصل کنند.
بلوچستان پاکستان به دلیل حضور و فعالیت گروه های شبه نظامی و نیز گروه جدایی طلب موسوم به 'ارتش آزادی بلوچ' از جمله مناطق ناآرام پاکستان است. حدود دو هفته پیش، انفجار تروریستی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان بیش از 70 کشته برجا گذاشت.
پناهندگان افغان - اسپوتنیک افغانستان
بد رفتاری و اخراج پناهندگان افغان از طرف پولیس پاکستان

به گزارش ایرنا به نقل از اسلام آباد تحرکات جدایی طلبان بلوچستان پاکستان از جمله تحرکات گروهی به رهبری 'براهمداغ بگتی' از رهبران جدایی طلب بلوچ که در اروپا به سر می برد، همواره از نگرانی های دولت پاکستان بوده است. اخیر تعداد قابل توجهی از گروه های بلوچ از این رهبر جدایی طلب اعلام برائت کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала