شکاریک پناهجوی افغان در صربستان

© AP Photo / Scanpix, Knut Falchشکاریک پناهجوی افغان در صربستان
شکاریک پناهجوی افغان در صربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع صربستان اعلام کرد که یک پناهجوی ۲۰ ساله افغانستانی توسط یک شکارچی در مرز این کشور هدف قرار گرفت و بر اثر جراحات وارده جان

به گزارش تسنیم به نقل از «آسوشیتدپرس»، وزارت دفاع صربستان اعلام کرد که یک پناهجوی 20 ساله افغانستانی که ظاهرا توسط شکارچی مورد هدف قرار گرفته است، بر اثر جراحات وارده جان باخت.
بر اساس اظهارات این وزارتخانه، گشت‌های مرزی صربستان شب گذشته در حال بررسی منطقه بودند که ناگهان صدای شلیک گلوله‌ای را می‌شنوند. پس از آن، 6 پناهجو را پیدا می‌کنند که یکی از آنها بر اثر شلیک گلوله به سینه‌اش بشدت مجروح شده است.
وزارت دفاع صربستان افزود: این پناهجوی افغان پس از مدتی بر اثر جراحات جان باخت.
بر اساس این گزارش، یک شکارچی به اتهام شلیک به این پناهجوی افغان بازداشت شده است.
پس از بسته شدن مرز بالکان در ماه مارس میلادی، صدها تن از پناهجویانی که بر اثر فقر و جنگ از کشورهایشان فرار کرده‌ بودند، روزانه از بلغارستان به صربستان می‌روند تا از این مسیر خود را به کشور مجارستان برسانند.
این در حالی است که مقامات حقوق بشر سازمان ملل از شرایط سخت پناهجویان بین مرز یونان و مقدونیه خبر می‌دهند.
همچنین هزاران پناهجوی افغان که غیرقانونی به یونان رسیده‌اند از مسیر مقدونیه می‌خواهند وارد اروپا شوند اما در مرز یونان گیر مانده‌اند.
کشورهای اروپایی از جمله آلمان بارها اعلام کرده‌اند که پناهندگان افغانستانی که به‌دلایل اقتصادی وارد اروپا می‌شوند را اخراج می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала