والی قندهار: تنها به کارگران خارجی دارای اسناد اجازه کار داده می‌شود

© Photo / دفتر والی قندهاروالی قندهار: تنها به کارگران خارجی دارای اسناد اجازه کار داده می‌شود
والی قندهار: تنها به کارگران خارجی دارای اسناد اجازه کار داده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: محمدهمایون عزیزی والی قندهار اعلام کرده که تنها به آنعده از کارگران خارجی در این ولایت اجازه کار داده خواهد شد که اسناد قانونی کار در دست داشته باشند.

آقای عزیزی که امروز در جلسه امنیتی ولایت قندهار صحبت می‌کرد، به مسوولان محلی امنیتی دستور داد تا به کارگران خارجی که اسناد رسمی کار ندارند، اجازه کار کردن در این ولایت ندهند. او تاکید کرد که برای آنعده از کارگاران خارجی که ویزای کار در افغانستان را دارند، هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نخواهد شد. آقای عزیزی گفت که هر کارگر خارجی باید ویزای کار داشته باشند.
این در حالیست که چند روز قبل شماری از کارگران پاکستانی از ولایت قندهار اخراج شدند. این کارگران هیچ گونه اسناد قانونی کار و اقامت در افغانستان نداشته‌اند. کارگران پاکستانی در بیشتر شهرهای جنوبی کار می‌کنند.
محمدهمایون عزیزی همچنین در این نشست گفت که قرار است راه مرزی سپین‌بولدک-چمن به زودی باز شود. به گفته آقای عزیزی، عمرزاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد قرار است به زودی بامقام‌های ارشد دولت پاکستان در مورد بازگشایی این راه گفتگو کند.
گذرگاه مرزی سپین‌بولدک از راه‌های مواصلاتی اصلی میان افغانستان و پاکستان است. از این مسیر روزانه هزاران تن رفت و آمد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала