عبدالله در گفتگو با موگرینی: توافق‌نامه سیاسی اساس ثبات سیاسی است

© Photo / ریاست اجراییهабдулла абдулла
абдулла абдулла - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، در یک گفتگوی تلیفونی با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بار دیگر به اجرایی شدن توافق‌نامه سیاسی تاکید کرده که این توافق‌نامه اساس ثبات سیاسی افغانستان را تشکیل می‌دهد.

آقای عبدالله و خانم موگرینی که در مورد تحولات سیاسی چند روز در افغانستان باهم گفتگو کرده‌اند، در آن رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان به اجرای توافق‌نامه سیاسی که منجر به تشکیل این حکومت شد، تاکید کرده است. عبدالله عبدالله گفت: «به ثبات سیاسی به مثابه پایه اساسی پیش‌رفت و ترقی برای افغانستان متعهد هستیم و اساس ثبات سیاسی در کشور را تطبیق کامل توافق‌نامه سیاسی و تعهد هردوطرف به مفاد این توافقنامه تشکیل می‌دهد.»
در همین‌حال، فدریکا موگرینی به تامین ثبات سیاسی در افغانستان و کار مشترک رهبران حکومت وحدت ملی برای بهبود وضعیت در این کشور تاکید کرده است. خانم موگرینی می‌گوید که استقرار ثبات سیاسی در افغانستان پیش‌شرط ادامه کمک‌های بین‌المللی به این کشور است.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تنش‌های جدید سیاسی میان رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان ظهور کرده است. این تنش‌ها از دو هفته به این طرف ادامه داشته و تاکنون لاینحل باقی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала