اشرف‌غنی: من گدای خوب هستم

© Photo / S.K. Vemmer (U.S. Department of State)دافغانستان ولسمشر د روسيي «اوفا» ښار ته رسيدلی دي
دافغانستان ولسمشر د روسيي «اوفا» ښار ته رسيدلی دي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، می‌گوید که برای این کشور گدای خوبی است، اما افغانستان به گدایی ساخته نمی‌شود.

آقای غنی که امروز در دومین کنفرانس ملی شهردارها در ارگ ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، خطاب به شهردارها گفت: «ذهنیتی که به من در دیدگاه شما می‌بینم، ذهنیت گدایی نیست ذهنیت تحرک است. از گدایی خسته شدم، من گدای خوب هستم و برای افغانستان به هر دروازه‌ای که ضرورت باشد، {گدایی می‌کنم}، اما به گدایی مملکت آباد نمی‌شود.»

رییس جمهور افغانستان همچنین از وضعیت موجود شهرهای این کشور انتقاد کرده گفت که این وضعیت برای مردم آزار دهنده است. او تاکید کرد که شهرهای مهم از جمله کابل دارای هیچ‌گونه سیستم منظم شهری نیست. اشرف‌غنی گفت: «شهر شهروند و پلان می‌خواهد. سند ملکیت هفتاد درصد کابل عرفی است. این مشکل کسی است که تمام دار و ندار زندگی خود را صرف این کرده که دو تا سه بیسوه زمین پیدا بکند یا این ناکامی دولت است؟ از نگاه من این مطلق ناکامی دولت است. اگر همرای پنج خط‌ کش چهارده سال پیش همکاران ما که رهبری سکتور شهری را بدست داشتند می‌نشستند و جاها را خط‌ کشی و به صورت قانونی تقسیم می‌کردند، امروز بیشتر از هفتاد درصد شهر قانونی می‌بود.»

اشرف‌غنی گفت که صلاحیت‌ شهردارها قانون خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала