صلاح الدین ربانی با دکتور علی لاریجانی دیدار کرد

© AFP 2023صلاح الدین ربانی
صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان امروز دوشنبه با دکتور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا، در این دیدار نخست رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران، به وزیر امورخارجه کشورمان خوش آمدید گفت وابراز امیدواری کرد که سفر ایشان به تهران، با دست آورد های خوبی در جهت توسعه بیشتر روابط میان کابل و تهران همراه بوده باشد.

براساس معلومات وزارت امور خارجه کشورمان، آقای لاریجانی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، خواهان حفظ وحدت و یکپارچگی سرزمینی افغانستان و تقویت نظام سیاسی این کشور و موفقیت و پیروزی دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریزم می باشد.

همچنین صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه افغانستان، با ابراز امتنان از نگاه دوستانه همیشگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به افغانستان و میزبانی میلیون ها شهروند مهاجر افغانستانی طی سه و نیم دهه اخیر، اظهار داشت که افغانستان به صورت جدی خواهان گسترش همکاری های سیاسی و امنیتی و توسعه همکاری های تجارتی و ترانزیتی میان دو کشور است.

در این دیدار، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان، همچنان موضوع گسترش دیدارها و پیوند میان مقامات و اعضای پارلمان های هردو کشور را در جهت گسترش روابط دو کشور نیز مطرح کرد که از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز مورد استقبال قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала