هجده دانشجوی افغان موفق به دریافت بورسیه تحصیلی «چیفنینگ» بریتانیا شدند

© Flickr / PrayitnoHarvard University
Harvard University - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: سفارت بریتانیا در افغانستان اعلام کرده که هجده تن از دانشجویان افغان موفق شده‌اند تا بورسیه‌های تحصیلی «چیفنینگ» را دریافت کنند.

A student walks through Harvard Yard at Harvard University in Cambridge, Massachusetts, in this file photo taken November 16, 2012 - اسپوتنیک افغانستان
چهار دانشگاه افغانستان شامل برنامه «ایراسموس» اتحادیه اروپا شدند
این سفارت می‌افزاید که این دانشجویان می‌توانند طی سال‌های 2017 تا 2018 در مقطع ماستری در برخی از دانشگاه‌های مهم بریتانیا تحصیل کنند.
دامینیک جیرمی سفیر بریتانیا در کابل،‌ می‌گوید که اهدای بورسیه‌های تحصیلی از طریق برنامه «چیفنینگ» به دانشجویان افغان، نشاندهنده حمایت کشورش از افغانستان است. آقای جیرمی در ضیافتی که به مناسبت موفق شدن هجده دانشجو برای کسب بورسیه‌های تحصیلی بریتانیا تدویر یافته بود، گفت: «برنامه چیفنینگ یک مثال عالی تعهد دراز مدت بریتانیا به افغانستان و مبین حمایت بریتانیا از آینده رخشنده افغانستان است. امشب ما نه تنها روند پذیرش درخواست برای بورسیه‌های تحصیلی چیفنینگ سال 2017-2018 را تجلیل می‌کنیم بلکه نیز با استفاده از این فرصت به دانشجویان موفق که امسال جهت فراگیری تحصیل عازم بریتانیا می‌شوند، تبریک می‌گویم.»
سفارت بریتانیا می‌افزاید قرار است برای دوره تحصیلی سال‌های 2017 و 2018، هزار و پنج‌صد دانشجو از کشورهای مختلف جهان از طریق برنامه «چیفنینگ» برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های مهم این کشور جذب کند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала