قتل 170 تن از افراد طالبان در حملات مشترک نیروهای افغانستان و ناتو در پکتیا

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaAfghan security personnel patrol during an ongoing anti-Taliban operation in Dangam district near the Pakistan-Afghanistan border in the eastern Kunar province
Afghan security personnel patrol during an ongoing anti-Taliban operation in Dangam district near the Pakistan-Afghanistan border in the eastern Kunar province - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های محلی ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان اعلام کرده که در نتیجه حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی داخلی و خارجی علیه مواضع گروه طالبان در ولسوالی جانی‌خیل این ولایت، 170 تن از افراد این گروه به شمول چند عضو مهم طالبان پاکستانی به قتل رسیده‌اند. ولسوالی جانی‌خیل دو روز قبل بدست طالبان سقوط کرد.

نقیب‌احمد اتل سخنگوی والی پکتیا در گفتگو با خبرنگار سپوتنیک در افغانستان، گفت که این حملات پاک‌سازی نیروهای امنیتی داخلی و خارجی روز گذشته آغاز شده و به شدت ادامه دارد. او همچنین افزود که سازمان استخباراتی پاکستان تلاش دارد تا مقر فرماندهی و فعالیت شبکه تروریستی حقانی را از کشور به ولسوالی جانی‌خیل انتقال دهد. به گفته آقای اتل، آی‌‌اس‌آی قبلا تصمیم گرفته بود تا شبکه حقانی را در یکی از ولسوالی‌های ولایت خوست در نزدیکی پکتیا مستقر سازد اما در رسیدن به این هدف ناکام ماند. وی همچنین تاکید کرد که این بار تصمیم دارد تا شبکه حقانی را در ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا مستقر سازد.
سخنگوی والی پکتیا افزود که در جنگ علیه نیروهای امنیتی برای سقوط دادن ولسوالی جانی‌خیل نزدیک به هزار و دوصد تن از افراد طالبان شرکت داشتند. او تاکید کرد که در میان این جنگجویان شورشیان پاکستانی نیز حضور داشته‌ا‌ند.
نقیب‌احمد اتل همچنین علاوه کرد که شبکه تروریستی حقانی در ولایت‌های خوست و پکتیا فعالیت گسترده دارند. به گفته او، یک شبکه دیگر مربوط به گروه طالبان که تحت نام ملا منصور فعالیت دارد، نیز در ولایت پکتیا فعالیت چشم‌گیر دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала