کم مصرف ترین موتر جهان

© Sputnik / Alexey Filippov Суперкар Ferrari 458 Italia и учебно-тренировочный самолет пилотажой группы "Первый полет" Як-54 во время авто-авиа шоу "Форсаж" в подмосковском Жуковском
Суперкар Ferrari 458 Italia и учебно-тренировочный самолет пилотажой группы Первый полет Як-54 во время авто-авиа шоу Форсаж в подмосковском Жуковском - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برازیل موتر را ساخته است که در 300 کیلومتر یک لیتر سپرت پاک مصرف دارد

گرچه فانتاستیک علمی به نظر میرسد، اما حقیقت دارد. کارمندان دانشگاه تکنالوژی ایالت پران برازیل موتر تیزرفتار کوچک را ساخته اند که در مقابل یک لیتر سپرت پاک میتواند بیش از 300 کیلومتر فاصله را طی نماید.

استفاده از اسپرت بجای تیل د رموتر،  برای برازیل خبر نو نیست. از سال 1970 در این جهت کارهای زیاد صورت گرفته است و حالا اکثر موتر های معاصر برازیل با سیستم flex   مجهز اند ، که از فیض آن مالک موتر میتواند طبق میل خود، تیل و یا سپرت به تانکی موتر بریزد. با این همه برای اولین بار است که دانشمندان این کشور توانستند موتر را بسازند که بسیار اقتصادی میباشد.

برونو میدیروس  یکی از مولفین این طرح طی مصاحبه اختصاصی به آژانس سپوتنیک گفت:

«ما بهترین نتایج کار خود را چندی قبل در مسابقات بین المللی دئترویت که مرکز موتر امریکا میباشد، نمایش دادیم و در آنجا توانستیم مقم دوم را بدست آوردیم. گر چه مقام اول را محققین امریکائی بدست آوردند. اما ما به این موفقیت خود متوقف نمی شویم، بلکه کوشش میکنیم تا موفقیت های دیگر را با خود داشته باشیم».

به گفته این پروفیسر، نمونه اول موترمانند آنهاهنوز از سطح موتر های فامیلی دور است، فعلاً فقط گنجایش یکنفر و صرف 45 کیلوگرام وزن دارد. ساختمان تایر آن نیز فرق دارد، دارای انجن 32 سلیندره و جزئیات زیاد دیگر متفاوت از سایر موتر ها میباشد که سطح مصرف مواد سوخت آنرا کاهش میدهد. سرعت موتر در چنین مسابقات مهم نیست.

او افزود:

« هر قدر آهسته حرکت کنی، به همان اندازه از مصرف مواد سوخت موتر کاسته میشود و در مرحله فعلی سرعت موتر —هدف ما نیست. اما اگر چنین وظیفه گذاشته شود، طبعاً که به کمک کمپنی های موتر سازی ضرور خواهند شد تا طوری ساخته شود که بتواند به شکل کارخانه ی تولید گردد، اما تا کنون چنین مذاکرات صورت نگرفته است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала