وزارت دفاع: طالبان خون ملت را می‌مکند

© AP Photo / Allauddin KhanАфганские талибы с оружием
Афганские талибы с оружием - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان در واکنش به انتشار گزارشی از سوی گروه تروریستی طالبان در مورد تلفات غیرنظامیان در این کشور، اعلام کرده که گروه طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی خون مردم افغانستان می‌مکند.

وزارت دفاع می‌گوید گروه طالبان در گزارشی که در وبسایت خود از پاکستان منتشر کرده، در آن نوشته است که بیشترین تلفات غیرنظامیان در افغانستان ناشی از حملات نیروهای امنیتی این کشور بوده است. این وزارت می‌افزاید که طالبان در این گزارش میزان تلفات غیرنظامیان در طول سه ماه گذشته را بیان کرده و بخش اعظم این تلفات را به نیروهای امنیتی افغانستان نسبت داده است.
وزارت دفاع در واکنش به انتشار این گزارش از سوی گروه طالبان، آن را کاملا رد کرده می‌گوید که انتشار این گزارش تلاشی به منظور پرده پوشی از جنایت‌های این گروه‌ تروریستی در افغانستان است. وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این گزارش می‌گوید: «مردم افغانستان با چشمان باز می‌بینند که طالبان و دیگر حلقات تروریستی خارجی از قبیل پنجابی‌ها، چیچینی‌ها‌، عرب‌ها، یغورها، تاجکستانی‌ها، ازبکستانی‌ها به مشوره جنرالان پاکستانی چگونه از هموطنان ما قربانی می‌گیرند.»
وزارت دفاع به انجام حملات انتحاری خونین در مناطق مزدحم، جاسازی ماین‌های کنار جاده، هدف قرار دادن نیروهای امنیتی با سپر قرار دادن غیرنظامیان، آدم‌ربایی، ترور و دیگر فعالیت‌های جنایتکارانه گروه طالبان اشاره کرده می‌گوید که این گروه جز ایجاد ترس و وحشت در میان مردم، هدف دیگری ندارد.
وزارت دفاع همچنین به گزارش شش ماه نخست سال جاری میلادی سازمان ملل متحد در باره تلفات غیرنظامیان اشاره کرده می‌گوید که براساس این گزارش، از جنوری سال 2015 تا ماه جون سال جاری میلادی بیش از هزار و شش‌صد غیرنظامی کشته و سه‌هزار و 565 تن دیگر در نتیجه خشونت‌های مسلحانه زخمی شده‌اند. وزارت دفاع می‌افزاید که در گزارش سازمان ملل متحد، شصت درصد تلفات غیرنظامیان به گروه طالبان نسبت داده شده و همچنین شمار زیادی از غیرنظامیان در جنگ‌های مستقیم زمینی، حملات انتحاری، انفجار ماین‌های کنار جاده کشته و زخمی شده‌اند.
با این‌حال،‌ وزارت دفاع افغانستان تاکید کرده که هدف اصلی نیروهای امنیتی این کشور حفاظت از جان غیرنظامیان است و در این زمینه قربانی‌های زیادی هم داده‌اند. به گفته این وزارت، نیروهای امنیتی افغانستان در برابر مردم و دولت مسوول هستند و مانند طالبان و دیگر گروه‌های ترویستی به اشاره بیگانگان دست به کشتار غیرنظامیان نمی‌زنند. وزارت دفاع می‌افزاید: «تاریخ معاصر ما این را ثابت می‌نماید که طالبان یک گروه تروریستی بوده و بزرگان این‌ها در خارج از قلمرو کشور به منظور آزار و اذیت مردم ما دسیسه می‌سازند.»
با این‌حال،‌ وزارت دفاع تاکید می‌کند که انتشار گزارشی از سوی گروه طالبان در مورد میزان تلفات غیرنظامیان در افغانستان، تنها جنبه تبلیغی دارد و برای مردم این کشور قناعت بخش نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала