کشته شدن نزدیک به 100 طالب در عملیات‌های زمینی و هوایی در افغانستان

© AFP 2023 / JAWED TANVEERAfghan National Army soldiers. File photo
Afghan National Army soldiers. File photo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: نیروهای امنیتی افغانستان در چند عملیات مشترک زمینی و هوایی نزدیک به صد تن از افراد مربوط به گروه طالبان را به قتل رسانده‌اند.

این عملیات‌ها که به منظور سرکوب و نابودی گروه‌های تروریستی از جمله طالبان در بخش‌هایی از مناطق ناامن افغانستان راه‌اندازی شده بود،‌ در آن 97 تن از افراد طالبان کشته و 24 تن دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که بیشترین تلفات به افراد طالبان در ولسوالی جانی‌خیل ولایت پکتیا در جنوب شرق این کشور وارد شده است. به گفته این وزارت، این عملیات که به منظور بیرون راندان طالبان از ولسوالی جانی‌خیل راه‌اندازی شده بود، در آن پنجاه و هفت تن از افراد طالبان به قتل رسیده‌اند.
جانی‌خیل که از ولسوالی‌های مهم و استراتژیک ولایت پکتیا به شمار می‌رود، چند روز قبل در نتیجه یورش گسترده افراد طالبان به این ولسوالی، از کنترول نیروهای امنیتی افغانستان خارج شد. نیروهای امنیتی عملیات بیرون راندان طالبان از این ولسوالی را روز دوشنبه آغاز کردند. در این عملیات نیروهای ناتو نیز شرکت دارند.
همچنین در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان در سمت شمال و در مسیر شاهراه لشکرگاه مرکز ولایت هملند در جنوب افغانستان نیز سی و دو تن از افراد طالبان کشته و چهارده تن دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن دوازده تن از سربازان ارتش ملی این کشور نیز خبر داده می‌گوید که این سربازان در جریان علیه تروریستان داخلی و خارجی جان‌های خود را از دست داده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала