عبدالله: دشمن ما باور به صلح و گفتگو ندارد

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Саммит НАТО в Варшаве. Второй день
Саммит НАТО в Варшаве. Второй день - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، می‌گوید که دولت افغانستان با دشمنی مواجه است که باور به صلح و گفتگو ندارد.

آقای عبدالله که امروز در یک نشست وزارت امور داخله و ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در مورد دیدگاه‌ها و آینده پولیس، با جمعی از مقام‌های وزارت امور داخله صحبت می‌کرد، افزود، تا زمانی که دشمنان مردم افغانستان به صلح و گفتگو باور نکنند، امنیت در این کشور تامین نخواهد شد. آقای عبدالله گفت: «متاسفانه با دشمنی مواجه هستیم که باور به صلح و گفتگو و حل قضیه از طریق گفتگو ندارد. تا زمانی که این باور حاکم باشد و تا زمانی که این طور دشمن حامی داشته باشد، متاسفانه در افغانسان ناامنی ادامه پیدا می‌کند.»
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان همچنین افزود که جنگ جاری در این جنگ انسانیت در برابر ظلمت، تاریکی و جهل است. به گفته او، این جنگ از چند دهه به این سو ادامه داشته است.
داکتر عبدالله عبدالله می‌گوید که در این جنگ نیروهای امنیتی افغانستان را حمایت مردم به پیروزی می‌رساند. او گفت که نیروهای امنیتی به ویژه سربازان پولیس برخوردهایش با مردم بهتر و مناسب‌تر گردد تا میزان اعتماد و حمایت مردم از نیروهای امنیتی بیشتر شود. رییس اجراییه می‌گوید هرگاه یک سرباز پولیس به سمت یک فردی از این جامعه می‌رود، باید اطمینان پیدا کند که پولیس در خدمت‌شان قرار دارد و هرگاه یک شخص جنایت‌کار با چنین صحنه مواجه می‌شود باید از پولیس هراس داشته باشد.
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در عین‌حال افزود که نیروهای پولیس تاهنوز با کمبودها و چالش‌های زیادی مواجه‌اند. به گفته او، فساد اداری در نهادهای مربوط به پولیس از جمله این چالش‌ها است.
دولت افغانستان از چند سال به این سو تلاش کرده تا با گروه طالبان وارد مذاکرات صلح شود اما این گروه تاکنون به تلاش‌های دولت پاسخ مثبت نداده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала